Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk

Tholen – Het was voor de meeste leden van AGF Trendcafé ‘om de hoek’ en veel bezoekers hadden de Westlandse Jumbo Foodmarkt in Naaldwijk al eens van binnen gezien. Allen waren nieuwsgierig naar het verhaal van multifranchiser Edward Koornneef die over de ontwikkeling van zijn Jumbo imperium vertelde. Koornneef werkt daarin nauw samen met Jumbo, maar volgt ook zijn eigen weg door eigen concepten te ontwikkelen en samen te werken met eigen leveranciers, waaronder Landwaart Culinair, Kwekerij De Westlandse Aardbei en Healthy Hand. Het AGF Trendcafé werd georganiseerd door Maurice Wubben en GroentenFruit Huis.

Klik hier voor de fotoreportage

Het Koornneef-supermarktimperium bestaat inmiddels uit 6 Jumbo filialen waarvan 2 Foodmarkten, één in the Mall of the Netherlands  (Leidschendam), de ander in Naaldwijk. De Foodmarkten onderscheiden zich met een bovengemiddeld aanbod aan versproducten, ambachtelijke versafdelingen en conceptkeukens. In 2025 wil Koornneef 3 van zijn Jumbo’s hebben omgebouwd naar Foodmarkt Light die alle ingrediënten van de foodmarkt bevatten, maar dan zonder foodcafé. Hij ziet wel kansen om in horeca en catering te stappen. Ook in de bloemen- en plantenafdeling zit nog enorme potentie. Koornneef: “We zijn ieders concurrent.”

Huisbereide Veggie Favorites

Dat de Foodmarkt in het behoudende Westland aanslaat is voor Koornneef het bewijs dat de consument klaar is met ‘de supermarkt’ en liever naar een foodmarkt wil. Het traditionele supermarktmodel staat al onder druk merkt hij, net als horeca. “Ik denk dat tussen 5 en 10 jaar heel veel gaat verdwijnen”, aldus Koornneef.

Klik hier voor de fotoreportage

Verspakketten zijn hardlopers

Jumbo Foodmarkt Naaldwijk heeft een vloeroppervlakte van 3750m2, 60 procent daarvan is bestemd voor vers of versgerelateerd. De AGF-afdeling is het visitekaartje van de winkel en behoort volgens Koornneef tot de grootste van Nederland. Naast een groot, diep en breed AGF-assortiment aangevuld met eigen leveranciers, de landelijke uitstraling door het gebruik van hout (ook bij de koelmeubels), zijn opvallende elementen de jus-, granaatappel- en grapefruitpers modules en het aparte maaltijd- en soeppakketten meubel bij de ingang van de winkel. Om de hoek van de AGF-afdeling staat nog een apart meubel met Veggie-Favorites op basis van groenten en zijn de kant-en-klaarmaaltijden en salades te vinden.

Klik hier voor de fotoreportage

Lees meer over de visie van Koornneef in Primeur 3 die over een aantal weken verschijnt.