Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi en Lidl investeren fors om de sympathie van Britse telers te winnen

Bronnen beweren dat Aldi en Lidl zich positioneren als het nieuwe gezicht van Britse groenten en fruit. Lidl UK's chief executive Ryan McDonnell zei vorige week: "De telers en producenten die aan ons leveren, waarvan sommige al tientallen jaren bij ons, zijn van het grootste belang voor het succes van ons bedrijf." De retailer kondigde aan de komende jaren ruim 2,2 mld euro meer dan gepland te besteden aan de inkoop van Britse groenten en fruit.
Aldi heeft op zijn beurt toegezegd tegen eind 2025 jaarlijks € 3,9 miljard extra uit te geven aan Britse leveranciers.

De discounters willen graag een boodschap overbrengen: terwijl andere supermarkten de prijzen van telers onder druk zetten, zorgen Aldi en Lidl voor de Britse voedsel- en drankproducenten. Clive Black, een analist van Shore Capital, zegt dat de beide Duitse discounters "er alles aan hebben gedaan om zoveel mogelijk in te spelen op het binnenlandse aanbod. Ze weten dat ze als Duitse discounters een bepaald publiek in het Verenigd Koninkrijk voor zich moeten winnen. En, inderdaad, de keten begrijpt de omvang van deze bedrijven en heeft Aldi en Lidl steeds meer nodig."

Bron: fpcfreshtalkdaily.nl

Publicatiedatum: