Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bayer ontmoet consumenten en politici tijdens de Grüne Woche in Berlijn

Interactie met consumenten om hun mening over de nieuwste trends en innovaties te horen, is altijd van cruciaal belang voor een zaadbedrijf bij het lanceren van nieuwe rassen.

Om die reden heeft Bayer het initiatief van GroentenFruithuis / Fresh Produce Centre omarmd om als partner op hun stand op de Grüne Woche in Berlijn aan te sluiten, niet alleen om de Nederlandse handel te vertegenwoordigen, maar ook om zoveel mogelijk met de Duitse consument te communiceren.

Bovendien is het een uitgelezen kans om met leden van het Nederlandse en Europees Parlement in gesprek te gaan over diverse dynamieken in onze branche.

Bayer had het genoegen om minister Christianne van der Wal het cocktailpruimtrostomatenras Strabini, een van onze eerste kasrassen met IR ToBRFV-resistentie, te laten zien en haar te vertellen dat Strabini "geboren in Nederland" was. Het was ook leuk dat de Duitse minister van Landbouw, Cem Özdemir, Strabini proefde en vertelde dat hij het lekker vond.

De Strabini-tomaten zijn geteeld bij telers van Growers United in Nederland. Naast het resistentiepakket is dit ras volgens Nico van Vliet vooral ook interessant 'omdat Strabini het hoogste niveau van winkel- en consumententevredenheid handhaaft.'


Het Bayer team, v.l.n.r.  Kees van Lenning, Denisa Proksova en Eugenio Roelofs

Bayer vroeg naar de mening van de consument over Roundita, een nieuwe cherry-trostomaat met unieke smaakeigenschappen.

"Het was goed om de feedback van onze Duitse consumenten te horen, zodat deze gedeeld kan worden met de Duitse retailers om uiteindelijk de tomatenconsumptie verder te verhogen."

De rest van deze week kunnen Duitse consumenten de stand bezoeken om de mogelijkheden van groenten te ontdekken.

Voor meer informatie:
Nico van Vliet
Svetlana Tokunova
Bayer Vegetable Seeds
nico.vanvliet@bayer.com 
svetlana.tokunova@bayer.com 
www.vegetables.bayer.com  

Publicatiedatum: