Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten

Uit het onderzoek onder 7000 consumenten in Europa blijkt dat in de beleving van consumenten de prijzen van versproducten zoals groenten en fruit afgelopen jaar hard stegen. 75 % van de Nederlanders denkt dat prijzen voor groenten en fruit (significant) zijn gestegen. Voor conserven en diepvries denkt respectievelijk 53% en 56% dat prijzen zijn gestegen. 

De mening over hoe hard retailers moeten onderhandelen voor lage prijzen zijn verdeeld. De meeste consumenten vinden dat de overheid een prijsplafond zou moeten instellen per productcategorie of voor een gemiddeld boodschappenmandje.  

Klik hier voor het onderzoek van Oliver Wyman

Publicatiedatum: