Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mera Trans gespecialiseerd in groepagevervoer richting Denemarken en Zweden

"Het ontzorgen van afnemers wordt steeds belangrijker"

Tholen - Mera Trans is in 2006 opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een belangrijke speler op het gebied van gespecialiseerd groepagevervoer richting Denemarken en Zweden. Vanuit het kantoor in Waddinxveen wordt de eigen vloot van 51 trekkers en 60 trailers aangestuurd. Het zittend management heeft al ruim 25 jaar ervaring met het vervoer richting Denemarken en Zweden. Paul Helderman vertelt in dit interview over het specialisme in het AGF-transport.

"Volle ladingen zijn uiteraard geen enkel probleem, maar op het gebied van groepagevervoer willen wij de beste zijn. Groenten en fruitexporteurs, en importeurs uiteraard, bewegen met de markt mee. Vraag en aanbod verschillen van dag tot dag, en zelfs van uur tot uur. Hier willen wij een grote rol in spelen", aldus Paul. "Tot in de middag wordt er bij ons nog vaak vrachtruimte besteld. Wij proberen dit de volgende dag op tijd aan te leveren. In geval van verre bestemmingen twee dagen later."

Order, collect and deliver
Op de vraag of er een trend waarneembaar is van volle ladingen naar mix-auto's, antwoordt Paul: "Zelf denken we dat het groepagevervoer verder zal toenemen. Het ontzorgen van afnemers wordt steeds belangrijker. Zij willen niet op onze stoel zitten, om volle auto’s te gaan plannen, en wij omgekeerd ook niet op hun stoel. 'Order, collect and deliver'. Dat is onze kracht. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen door de opgegeven (deel)lading met zorg op de afgesproken tijd bij de klant in Denemarken of Zweden af te leveren. Dat kan direct vanaf de locatie van de klant en anders via onze loods in Waddinxveen of onze hub in Nieuw Amsterdam."

"Naast onze eigen vloot maken we gebruik van vaste charters, dit om de seizoensinvloeden op te kunnen vangen. Onze vloot bestaat uitsluitend uit Scania trekkers en Schmitz trailers. Het materiaal is extreem jong om kwaliteit te waarborgen en uitval te vermijden", vervolgt Paul. Hoewel chauffeurs schaars zijn, slaagt de transporteur er goed in om personeel aan zich te binden. "Uiteraard hoort een passende beloning hierbij, en we zorgen voor prima materiaal, voorzien van alle luxe. De auto’s zijn van alle gemakken voorzien, zodat de chauffeurs onderweg van een uitstekende werkplek verzekerd zijn. Onze chauffeurs zijn naast twee Engelse collega’s allemaal Nederlands en internationaal zeer ervaren. Zij zijn zeer kundige werknemers die begrijpen waar het om gaat. We krijgen van onze klanten veel goede reacties op de flexibele instelling en de dienstverlenende houding van de chauffeurs. Dat is mooi, want zij zijn uiteindelijk het visitekaartje van ons bedrijf."

"We opereren op een kritische markt met betrekking tot de footprint die we achterlaten. Door te kiezen voor nieuw materiaal met daarbij de schoonste motoren, kunnen we stellen dat dit op dit moment het hoogst haalbare is. Op het moment dat er alternatieven zijn, zoals bijvoorbeeld waterstof, zullen wij daar zeker naar kijken. De eerste contacten met zowel Shell als Scania zijn hierover al geweest", besluit Paul.

Voor meer informatie:
Paul Helderman
Mera Trans
Exportweg 22
2742 RC Waddinxveen
Tel: +31 (0)180 630620 
order@meratrans.nl
www.meratrans.nl