Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Harold Paivarinta van Red Sun Farms:

"Kostenstijgingen bieden kans om te ontdekken wat efficiënter kan"

Het meest populaire product van de Noord-Amerikaanse kasteler Red Sun Farms is hun Sweetpops. "Dit ras levert een smaakexplosie op in de mond," zegt Harold Paivarinta van het bedrijf. Deze snacktomaat is nog zoeter dan de reguliere zoete snacktomaat, die al een trouwe schare klanten heeft die zich verbinden aan het merk en de nieuwe standaard zet voor de zoetheid in tomaten. "Ieder jaar zien we een groeiende vraag naar snacksoorten. We schrijven dit toe aan een slimmere en gezondheidsbewustere consument die zoekt naar een voedzame snack of maaltijdoptie."

Verdeeld over Canada, de VS en Mexico is Red Sun Farms in staat tomaten jaarrond te telen. Rond deze tijd van het jaar worden de meeste tomaten geteeld in Mexico. De mini-koolsoorten die 12 maanden per jaar worden geteeld in Ontario, Canada zijn een uitzondering. Het bedrijf teelt in het noorden ook vleestomaten, trostomaten, komkommers en de unieke LED-licht geteelde paprika die nu aan zijn derde seizoen begint.

Uitbreidingsplannen
Met tomaten als hun grootste productcategorie, heeft Red Sun Farms in extra grond geïnvesteerd om toekomstige groei en ontwikkeling te ondersteunen. Het extra gebied werd recent gekocht met het doel de teeltcapaciteit voor verschillende tomatenrassen te vergroten. Ook al is het nog te vroeg om de plannen tot in detail uit de doeken te doen, is groei in ten minste twee tomatencategorieën gereserveerd voor het nieuwe gebied. "Hoewel de plannen nog vorm krijgen, blijven we ons richten op het leveren van kwaliteit en smaak, terwijl we voldoen aan alle wensen van onze klanten," zegt Paivarinta. 

Uitbreidingsplannen zijn positief nieuws in een tijd waar telers worden geconfronteerd met aanzienlijke kostenstijgingen. "Opnieuw uitvinden en aanpassen doen we constant bij Red Sun. We hebben het geluk te beschikken over solide leveranciers en uitstekende retailpartners om mee samen te werken in tijden zoals deze om ons te helpen verbeteringen in de efficiëntie door te voeren in ieders expertisegebied," zegt Paivarinta. Ook al zijn deze stappen grote veranderingen en kost het tijd ze door te voeren, het zijn verbeteringen voor de lange termijn die ervoor zullen zorgen dat Red Sun kan overleven op de markt van de toekomst.

Duurzame verpakking
Duurzame bedrijfsactiviteiten worden een belangrijk element van de verbeteringen. "We zijn een trotse leider in duurzame tuinbouw van de sector, nauw samenwerkend met verpakkingsleveranciers om nieuwe en duurzame opties te ontwikkelen."

In de laatste 6 tot 7 jaar heeft het team hun verpakkingsleveranciers uitgedaagd om duurzame technologie voorrang te geven. Dat resulteerde in de commercialisatie van nieuwe folietechnologieën, en een verhoogd recyclebaar onderdelen als clamshells, bakjes van vezel, composteerbare PLU's en labels met afwasbare lijm. "Er zijn nog steeds veel meer mogelijkheden voor duurzamere verbeteringen door technologie en we kijken ernaar uit om hieraan verder te werken met onze leveranciers om betere oplossingen naar de klant te brengen."

Voor meer informatie: 
Leona Neill
Red Sun Farms
Tel: +1 519 712 8493
[email protected]
www.redsunfarms.com

Publicatiedatum: