Het Japanse Spread heeft in augustus een grote financieringsronde gerealiseerd. Het bedrijf, opgericht in 2006, is van plan het opgehaalde bedrag te investeren in het ontwikkelen van nieuwe producten en technologieën, terwijl ze ook het bedrijf willen voorbereiden op verdere uitbreiding van de activiteiten, aldus Masaru Iwase, Senior Manager bij Spread.
"Het originele plan was dat Spread 2 miljard yen (ca 15 miljoen dollar) op zou halen in ronde A, omdat dat het bedrag is wat we dachten nodig te hebben. We ontvingen echter veel meer van de investeerders dan verwacht, dus we hebben besloten het doelbedrag te verdubbelen. De investeerders staan achter de langetermijnvisie van Spread en waren onder de indruk van ons portfolio en onze kennis," verklaart Masaru.
Focus op aardbeien
Het bedrijf wil zich speciaal richten op het voorkomen dat sla bruin wordt tijdens het snijden en verwerkingsproces, wat de houdbaarheid van het product zal verbeteren. Een tweede doel is om een pilot te starten voor grootschalige aardbeienteelt.
"We hebben een team van 30 mensen die zich richten op het ontwikkelen van nieuwe technologieën op het gebied van automatisering en robotisering. We proberen onze teelt ook duurzamer te maken door biologisch afbreekbare materialen te gebruiken bij de teelt en het verpakken."
Voor 2023 werkt het bedrijf aan verschillende dingen, waaronder uitbreiding overzees. "Maar voor dit moment richten we ons vooral op het voorbereiden van de projecten in Japan, waarvan Techno Farm Fukoroi en de start van de aardbeienverkoop de grootste zijn."
Masaru voegt daaraan toe dat ze al met veel retailers hebben gewerkt en dat zijn producten op dit moment al worden verkocht in ongeveer 5000 winkels door het hele land.
Voor meer informatie:
Spread Co., Ltd
www.spread.co.jp/en