Onderzoek Supermarkt & Ruimte

Ruim 6 procent consumenten kiest voor discounter als primaire supermarkt

Hogere energiekosten en inflatie maken dat consumenten zich heroriënteren op hun 'primaire' supermarkt. Uit onderzoek van Supermarkt & Ruimte onder 3.000 Nederlandse huishoudens blijkt dat de primaire oriëntatie op full service supermarkten met gemiddeld bijna 6% afnam. Prijsvechters zoals Lidl en Aldi, maar ook Dirk en Vomar profiteren daarvan en 'scoren' een 6,5 procent hogere primaire oriëntatie.


Bron: Supermarkt & Ruimte

Voor meer informatie
Jeroen van der Weerd
Supermarkt & Ruimte
+31 (0)6 42 34 85 12
info@supermarktenruimte.nl 
www.supermarktenruimte.nl   


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.