Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kilian De Geyter, AGF Category Manager Aldi België:

"AGF-aankopen sterk promotiegedreven; grotere prijsstijgingen voor groenten dan fruit"

Tholen - De huidige economische situatie zorgt bij discounter ALDI in België momenteel veel aanloop in de winkels. "Zo geven 7 op de 10 Belgen aan vaker voor huismerken te kiezen sinds de stijgende inflatie. 3 op de 5 geven aan dat ze sinds de inflatie vaker over de vloer komen bij discounters als ALDI in hun zoektocht naar lage prijzen", vertelt Kilian De Geyter, Category Manager AGF bij ALDI België.

"Huismerken spelen hierbij een prominente rol: producten van vergelijkbare kwaliteit met grote merken, maar vaak minstens de helft goedkoper. Zo bestaat 90% van het vast aanbod uit huismerken en dat vormt voor consumenten een belangrijke trigger om bij ALDI te winkelen", aldus de Category Manager.

"Onze producenten worden momenteel geconfronteerd met stijgende prijzen voor hun grondstoffen, energie, lonen en transport. Op dit moment zien we in de markt een sterkere prijsstijging voor groenten dan fruit. Maar bij elke prijsoefening, voor elk artikel, hanteren we hetzelfde principe: we verhogen de prijzen voor de klant énkel als het moet en verlagen ze zodra kan."

"Dat is ook zo voor onze verse groenten en fruit. Op deze manier kunnen wij de constante kwaliteit van onze producten blijven garanderen tegen een eerlijke prijs, zowel voor onze klanten als voor onze leveranciers. Dankzij onze efficiëntie, langetermijnrelaties met onze leveranciers, onze schaalgrootte met meer dan 440 winkels en grote bestelvolumes, kunnen wij de prijs voor de klant laag houden en met de leverancier een eerlijke prijs onderhandelen. Zo kunnen we onze klant op élk artikel de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden", vertelt Kilian.

"De aankopen voor AGF zijn op dit moment nogal promo gedreven. Het valt op dat promoties meer dan ooit relevant zijn voor consumenten. Zo hebben wij wekelijks minstens 6 promoties op AGF, die variëren tussen -25 en -35%. Telkens referenties waarmee consumenten wekelijks op een eenvoudige manier mee aan de slag kunnen in de keuken. Zo zijn we in staat de koopkracht van onze klanten te ondersteunen", besluit Kilian De Geyter.

Voor meer informatie:
www.aldi.be