Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nomi en Babs winnen seizoen 5 Vlog uit de Kas

Met hun meest bekeken vlog zijn Nomi (20) en Babs (16) de winnaars van Vlog uit de Kas seizoen 5. Deze enthousiaste scholieren werken bij leliebedrijf Klaver Flowers en maakten afgelopen zomer een vlog over hun bijbaan in de glastuinbouw. Ze vertelden over het bedrijfsproces van bol tot bloem bij het familiebedrijf in Heerhugowaard. Hier worden zo’n 23 miljoen lelies per jaar geteeld.

De winnende vlog

Nomi en Babs: “We hebben veel leuke reacties gekregen op onze video, vooral de mensen die niet in de glastuinbouw werken waren erg enthousiast.” De meiden hebben een leuk uitje met een aantal collega’s gewonnen.

Jongeren enthousiasmeren om ook in de glastuinbouw te werken
Afgelopen zomer lieten scholieren zien hoe leuk het is om in de glastuinbouw te werken tijdens de zomervakantie of in het weekend. Ze vertellen meer over hun werkzaamheden en waarom ze voor deze baan hebben gekozen. Met de vlogs wil Glastuinbouw Nederland jongeren laten zien hoe leuk en afwisselend het werk in en om de kas is. De vloggers motiveren en inspireren op deze manier leeftijdsgenoten voor het werken in de glastuinbouw.

De andere vloggers waren:

  • Freek is 18 en werkt bij Koppert Cress
  • Manon is 21 en werkt bij Bunnik Plants
  • Ties is 15 en werkt bij Kwekerij Duijvestijn
  • Ole is 19 en werkt bij Deliflor Chrysanten
  • Jordi is 18 en werkt bij Bernhard Kwekerijen

Alle vlogs zijn terug te kijken via: vloguitdekas.nl, YouTube, Instagram, Twitter, TikTok en Facebook. Vlog uit de kas wordt financieel mogelijk gemaakt door Colland.

Bron: Glastuinbouw Nederland

Publicatiedatum: