Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gigantjes: nieuwe campagne voor snackgroenten op Verse Oogst

Met De Gigantjes lanceert The Greenery een nieuwe campagne voor snackgroenten op Verse Oogst. Op deze manier wil The Greenery snackgroenten positief onder de aandacht brengen bij ouders en hun basisschoolkinderen. En zo een gezonde leefstijl stimuleren. Maak kennis met snoeptomaatje Mini, snackkomkommer Gro en snackpaprika Tes. Met het stickervel óf printvel tover je deze lekkere, gezonde groentes zo om naar groente-super-helden. De Gigantjes zijn momenteel te vinden bij diverse supermarkten.

Back-2-school
De zomervakanties van basisschoolkinderen komen vandaag tot een einde. Ook de laatste groep kinderen start vandaag aan een nieuw schooljaar. Tijdens de back-2-school-periode brengt The Greenery samen met haar telers de snackgroenten extra onder de aandacht bij ouders en hun kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar.

De Gigantjes
Op consumenten-platform Verse Oogst vinden ouders een Gigantjes-themapagina met inspiratie voor lunchboxrecepten en traktatie-ideeën. En informatie over de gezondheidsvoordelen en het gemak van snackgroenten. Ook worden de kinderen uitgedaagd om zelf een stop-motion filmpje te maken waarmee ze leuke ‘gezonde’ prijzen kunnen winnen voor de hele klas. Zo komen ze spelenderwijs in aanraking met deze kleurrijke, lekkere groenten. Leuk, én gezond!

Kans voor snackgroenten
Veel bewerkte producten in de supermarkt bevatten te veel suiker, vetten en zout. Een onderzoek van UNICEF* liet zien dat een groot deel van de producten voor baby’s en kinderen niet voldoet aan de criteria van de Schijf van Vijf. Hierdoor ligt overgewicht onder kinderen op de loer. In 2021 had 15,5%** van de 4-12-jarigen overgewicht. Helaas kent dit percentage een stijgende lijn; in 2018 was het percentage nog 11,6%**. De bewuste ouder is anno 2022 op zoek naar gezonde alternatieven voor calorierijk, bewerkt voedsel. Hier liggen kansen voor (snack-)groenten als onderdeel van een gezonde, verantwoorde leefstijl.

Voor meer informatie:
www.verseoogst.nl/degigantjes

Ouders kunnen deze week nog aan de slag met hun kinderen, via www.verseoogst.nl/blog/maak-kans-op-te-gekke-prijzen

Bron:* www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/unicef-groot-deel-kinderproducten-in-de-supermarkt.aspx 

**www.nji.nl/cijfers/overgewicht  

Publicatiedatum: