Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Paul Moers: "Verlaag prijzen van tomaten, sla en andere dagelijkse boodschappen"

Moeten supermarkten aan inflatiebestrijding gaan doen?

De prijs van de dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit. Gisteren werd bekend dat de supermarktprijzen gemiddeld 18,5 procent hoger  liggen dan dan elf maanden geleden. FNV-voorzitter Tuur Elzinga riep het kabinet op te komen met een prijzenwet waarmee ze vanuit Den Haag een maximumprijs kunnen invoeren voor boodschappen. Retaildeskundige Paul Moers vindt dat supermarkten beter aan inflatiebestrijding kunnen doen, zo meldt De Ondernemer

"Mijn voorstel is: ga met zijn allen met het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) om tafel zitten. Spreek samen af om twintig basisartikelen significant in prijs te verlagen. Pak de huismerken. ALDI en Lidl zitten met hun prijs zo’n tien procent onder de huismerken van de duurdere ketens. Ga als Albert Heijn en Jumbo nog eens vijf procent onder die prijs zitten. En ga als Lidl en ALDI ook tien procent omlaag met de prijs. Voor drie maanden. Een basispakket met daarin onder meer melk, yoghurt, brood, sla, tomaten en limonade. Maar ook een blikje met voeding voor de hond en kat. De basale boodschappen.’’

Klik hier voor het hele artikel in De Ondernemer

Publicatiedatum: