Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mohamed Aattach, Perry Fruit:

"Door bij ons diverse klantenbestand geliefde producten in grote getalen in te kopen, kunnen we de prijs laag houden"

Tholen - De coronaperiode heeft groenten- en fruitwinkel Perry Fruit geen windeieren gelegd. "Het zijn natuurlijk onzekere tijden, maar de periode is voor ons eigenlijk heel goed geweest", vertelt Mohamed Aattach van Perry Fruit. "We zagen dat mensen een stuk meer verse groenten en fruit besloten te eten. Bovendien werd er veel meer vers thuis gekookt. Zeker in het eerste jaar was de groei echt opvallend te noemen en we hoeven dan ook niet te klagen over de jaren daaropvolgend."

De winkel, sinds 1994 actief in Antwerpen, biedt een breed assortiment aan van, zo veel mogelijk, Nederlandse en Belgische producten aan. "We proberen zo veel mogelijk dicht bij huis te halen. Natuurlijk hebben ook wij wel eens dat we bijvoorbeeld sommige wintergroenten uit Spanje moeten importeren, omdat je toch alles jaarrond in het assortiment wil hebben. Waar mogelijk houden we echter de keten zo kort mogelijk en kopen we rechtstreeks bij de telers in. Op het moment zien we dat voornamelijk steenfruit, kersen en meloenen erg populair zijn. Vanaf eind mei zijn dat de hardlopers bij uitstek."

"Die voorkeur voor lokaal product zorgt er ook voor dat we de prijs van de groenten en fruit nog enigszins laag kunnen houden", gaat Mohamed verder. "We willen heel graag dat onze gezonde producten zo betaalbaar mogelijk blijven en in deze tijden is dat misschien wel de grootste uitdaging. Door de gestegen productiekosten stijgen de consumentenprijzen automatisch ook mee, maar door middel van strategisch aankoopbeleid kunnen we voorlopig nog ruim onder de prijzen van de retail blijven." Dit doet de winkel bijvoorbeeld door bepaalde producten in grote getalen in te kopen, wat voor hen voordeliger is en daarmee ook voor haar klanten.

Een klantenkring die, zo vertelt Mohamed, uit een grote diversiteit aan culturen bestaat. "Zo kopen we bijvoorbeeld in grote getalen courgettes in voor onze Joodse of Marokkaanse klanten. In die keukens zijn zijn deze uitermate populair en we willen deze dan ook altijd aan hen aan kunnen bieden. Dit zorgt er vervolgens ook voor dat onze andere klanten mee kunnen profiteren van lagere prijzen door de grotere volumes die we hebben. Op deze manier hebben we in de loop der jaren een trouw klantenbestand opgebouwd, waarvan we weten wat ze graag bij ons in het assortiment willen zien."

De verminderde koopkracht van de mensen heeft, volgens Mohamed, nog niet geleid tot een groter publiek bij hen. "We hebben uitermate trouwe klanten die, als ze eens bij ons zijn geweest, terugkeren. Ik zie echter niet per se een groter aantal klanten ontstaan, maar wel dat de bestaande klanten meer groenten en fruit kopen. Bovendien zien we de laatste maanden wel dat er een stuk meer Oekraïense mensen bij ons over de vloer komen. Deze zijn vanwege de oorlog gevlucht en hebben zich in onze buurt gevestigd. Zij komen nu ook naar ons voor de verse boodschappen."

Kijkend naar de toekomst houdt de ervaren zaakvoerder de boot vooralsnog af. "Er is op het ogenblik zo veel aan de hand in de wereld. We zijn van een pandemie in de oorlog in Oekraïne gevallen, waardoor alles eigenlijk vrij onzeker is. De energieprijzen en personeelsproblemen, wat voor ons overigens zeker geen acuut probleem is, zorgen ervoor dat de blik nu op de waan van de dag gericht is. Alleen mocht er iets op ons pad komen, zullen we er natuurlijk altijd naar kijken", besluit Mohamed.

Voor meer informatie
Perry Fruit
Bleekhofstraat 37
2140 Borgerhout (Antwerpen)
+32 - (0)3 235 97 88
info@perryfruit.be 
www.perryfruit.be