Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ondernemersaward voor Enzo Cassaro van Vershal Boontjes

"Weg met het dure imago van de groenteman”

Tholen – De komst van een groenteman in Wijchen heeft de lokale middenstand flink gemerkt. Toen Vershal Boontjes opende lokte hij  klanten met AGF, niet met een mooie winkel. Dat zorgt voor een duur imago en om veel klanten te trekken moet je daar juist vanaf, vindt Enzo Cassaro die onlangs de Wijchense Ondernemers Awards titel “aanstormend talent 2022” won.

Enzo: “De Coop naast mij is heel blij, want die heeft het flink drukker gekregen, terwijl het bij Jan Linders en Aldi aan de andere kant van Wijchen een stuk rustiger is geworden. Dat vind ik wel gaaf. We kijken in de branche weleens op naar het grootwinkelbedrijf, maar als ambachtelijke verswinkel kun je dus heel veel impact hebben.”

Verdienmodel
Met het doel volledig op eigen benen te staan én een voorbeeld te zijn voor de branche, begon hij in februari 2020 met Vershal Boontjes. Veel groentemannen hebben zich ontwikkeld tot AGF-specialist en investeerden in de uitstraling van de winkel. "Daardoor lijken de producten die ze verkopen ook een stuk duurder. Mijn winkel heeft een budget-uitstraling en dan is de perceptie: ik krijg hier een goed product voor een hele leuke prijs. Duurdere producten nemen ze dan evengoed mee." 


Uitreiking Aanstormend talent 2022 aan Enzo Cassaro

Vershal Boontjes heeft een outletachtige uitstraling, maar de producten die er liggen zijn top. Naast AGF liggen er producten van regionale leveranciers als de bakker, slager, maaltijden, aardbeien van de teler en ijs. Vanaf het begin af aan was Vershal Boontjes een groot succes. Inmiddels draaien ze er een omzet van 3,5 miljoen op 250m2 winkeloppervlakte. De ideale combinatie voor een goed verdienmodel: “Ik heb de jackpot gevonden”, vertelde Enzo laatst tijdens een bijeenkomst van de versbranche.


Producten in een outlet omgeving

Geheim
Die jackpot houdt hij niet geheim. Enzo heeft zich ten doel gesteld om met name jonge ondernemers te interesseren voor het vak groenteman. Veel jongeren zien het niet zitten omdat er een beeld is ontstaan van hard werken en weinig verdienen, maar Enzo wil laten zien dat dat beeld verkeerd is. Zelf combineert hij het werk als alleenstaande vader met de zorg voor 4 opgroeiende kinderen. “In dit vak kun je in een redelijke werkweek van 40 à 45 uur een heel goede boterham verdienen. Voorwaarde is wel dat je minimaal een jaar investeert in jezelf door het vak te leren bij een ervaren groenteman. In dat jaar verdien je nog niet heel veel.” 


Enzo licht klanten voor over de prijsvorming in AGF

Weersafhankelijk
De kunst is om dynamisch in te spelen op wat de markt te bieden heeft. Enzo: "We zijn zo flexibel en dat maakt je sterk tegenover de logge supermarkten. Zij werken met prijsafspraken, wij werken met daghandel. De prijzen zijn sterk weersafhankelijk en daar moet je op inspelen. Ik pak weleens een paar dubbeltjes verlies op een bloemkool als die ineens heel duur is maar tegelijkertijd maak ik het product kleiner in het assortiment zodat je er niet teveel verlies op maakt en in het geheel uiteindelijk goed uitkomt."

Voor meer informatie: 
Enzo Cassaro
Vershal Boontjes
Tunnelweg 52 
Wijchen
+31 (0)6 21 34 51 81
@Vershal Boontjes