Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Saint-Gobain Cultilene slaat nieuwe koers in met focus op nog duurzamere substraten

Een van de duurzame vernieuwingen die Cultilene ontwikkelt, zijn circulaire substraten gebaseerd op bijvoorbeeld hout en glas. Deze nieuwe producten combineren volgens het bedrijf dat een nieuwe koers inslaat 'een optimaal groeiklimaat - vergelijkbaar met steenwol - met hoge recyclebaarheid.' Deze producten zijn nu in de laatste ontwikkelingsfase: testen in de praktijk.

Bij de koers hoort volgens Cultilene ook een nieuw logo en nieuwe branding. Het markeert volgens het bedrijf de essentie waar Cultilene voor staat: de perfecte basis leveren voor een duurzame en hoogrenderende teelt. ‘Where impact begins’ is de nieuwe slogan van Cultilene. Impact voor de klant creëert Cultilene met productontwikkeling waaronder alternatieven voor steenwol, innovatieve productieprocessen en een betrokken team van experts.

"De wereld voorzien van zo veel mogelijk goed en veilig voedsel met zo min mogelijk water, energie en niet-hernieuwbare grondstoffen is een van de grootste uitdagingen voor de tuinbouw wereldwijd. Die uitdaging aangaan begint met de juiste basis voor de planten die ons voedsel leveren. Wij leveren die basis. Met onze substraatproducten bieden we het best mogelijke wortelmilieu. Daarmee ontsluiten we het volledige potentieel van planten”, zegt Dennis Wertheimer, directeur van Cultilene. “De opgevangen waterdruppel uit ons nieuwe logo symboliseert onze drive om het wortelklimaat perfect te managen en zo te inspireren tot duurzame, betrouwbare plantenteelt.”

Innovaties met impact
“Als toonaangevend bedrijf in de wereldwijde substraatindustrie voor de glastuinbouw en als onderdeel van multinational Saint-Gobain opereert Cultilene in een omgeving die uitdaagt tot een stap extra zetten voor innovatie”, zegt Ralf Derksen, innovatiemanager van Cultilene.

Sterke partnerships
“We geloven in sterke partnerships om onze ambities te bereiken. Partners die - net als wij - bereid zijn om harder hun best te doen omdat ze graag uitgedaagd worden”, zegt Dennis Wertheimer. Cultilene zoekt die verbinding bij telers, onderzoeksinstellingen en collegabedrijven. Zo werkt de onderneming binnen Plant Empowerment samen aan een datagedreven groeistrategie voor duurzame en productieve planten in balans.

Als onderdeel van Saint-Gobain heeft Cultilene gemakkelijk toegang tot onderzoeksstations die inzetten op duurzaam materiaalgebruik en aan het voldoen aan de wereldwijde klimaatdoelen. Saint-Gobain heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelen gesteld: in 2025 20% minder CO2-emissie, in 2030 33% minder en in 2050 CO2-neutraal. Daarnaast heeft de onderneming zich gecommitteerd aan een vermindering van 50% niet-gerecycled afval in 2025, in 2030 80% minder en 100% hergebruikte verpakking in 2050.

GreenTech
Het team van Cultilene is tijdens GreenTech Amsterdam te vinden in stand 05.315. De beurs wordt gehouden van van 14-16 juni in de Amsterdamse RAI. 

Voor meer informatie:
Saint-Gobain Cultilene
www.cultilene.com 

Publicatiedatum: