Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rapport: "Retailers promoten schijnoplossingen voor plasticcrisis"

Grote supermarktketens in heel Europa worden ervan beschuldigd schijnoplossingen voor de plasticvervuilingscrisis te promoten en met twee maten te meten, zoals volgens een coalitie van NGO's (niet-gouvernementele organisaties) gebeurt. De allereerste analyse van de rol die Europese supermarkten spelen bij de aanpak van plasticvervuiling heet Under wraps? Wat de Europese supermarkten ons niet vertellen over plastic. Het is het resultaat van de samenwerking van meer dan 20 invloedrijke NGO's uit heel Europa.

De ranglijst is ontwikkeld door de Changing Markets Foundation, de belangrijkste organisatie binnen de Break Free from Plastic-beweging. Er bleek een bijna volledig gebrek aan consistentie en opvolging te zijn in drie categorieën van vragen over de onderwerpen Transparantie en prestaties, Toezeggingen en Steun voor overheidsbeleid.

De analyse voor het Under Wraps rapport werd uitgevoerd door de Changing Markets Foundation met input van NGO's waaronder ClientEarth, Greenpeace en Friends of the Earth.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

 

Publicatiedatum: