Rapport: "Retailers promoten schijnoplossingen voor plasticcrisis"

Grote supermarktketens in heel Europa worden ervan beschuldigd schijnoplossingen voor de plasticvervuilingscrisis te promoten en met twee maten te meten, zoals volgens een coalitie van NGO's (niet-gouvernementele organisaties) gebeurt. De allereerste analyse van de rol die Europese supermarkten spelen bij de aanpak van plasticvervuiling heet Under wraps? Wat de Europese supermarkten ons niet vertellen over plastic. Het is het resultaat van de samenwerking van meer dan 20 invloedrijke NGO's uit heel Europa.

De ranglijst is ontwikkeld door de Changing Markets Foundation, de belangrijkste organisatie binnen de Break Free from Plastic-beweging. Er bleek een bijna volledig gebrek aan consistentie en opvolging te zijn in drie categorie├źn van vragen over de onderwerpen Transparantie en prestaties, Toezeggingen en Steun voor overheidsbeleid.

De analyse voor het Under Wraps rapport werd uitgevoerd door de Changing Markets Foundation met input van NGO's waaronder ClientEarth, Greenpeace en Friends of the Earth.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven