Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AGF NetZo-campagne sluit af met Red Nature smaaktomaten

Aldi zet de shopper centraal op de AGF-afdeling

Tholen – In de vernieuwde Aldi-winkels heeft de AGF-afdeling een prominente plaats aan het begin van de winkel gekregen. Ook in de NetZo TV-reclamecampagne speelt AGF een belangrijke rol. Na vier weken sluit de campagne af met een aanbieding van cocktailtomaten die sinds maart 2022 in de schappen liggen en te herkennen zijn aan het Red Nature logo.


Ted Claessen van Red Nature inspecteert de tomaten in de kas.

Red Nature tomaten zijn afkomstig van het Oost-Brabantse en in 1960 opgerichte teeltbedrijf Vereijken. In een interview met Aldi vertelt teler Ted Claessen dat deze tomaten langer aan de plant blijven hangen: "Uit proeven met consumenten blijkt keer op keer dat de Red Nature er echt uitspringt. Dat zit hem in de friszoete smaak en de lekkere structuur met goede bite. Ook qua houdbaarheid scoort de Red Nature erg goed."

Dat is ook de reden dat Aldi deze smaaktomaten in het assortiment heeft opgenomen. Aldi's inkoop is niet meer prijsgedreven maar categorie gedreven. In de komende Primeur vertelt Gys de Jong, Category Manager AGF bij Aldi in Nederland over deze verandering. De shopper staat centraal bij Aldi en dat komt ook terug in de NetZo campagne: "We willen laten zien dat, wellicht anders dan de klant verwacht, je ook bij Aldi terecht kunt voor een product met vastgestelde herkomst, maar wel voor een vertrouwde Aldi-prijs en zonder op kwaliteit in te boeten. Dit willen we graag top of mind krijgen bij de consument", aldus Gys de Jong.

Producten direct van de telers die in de NetZo campagne die naast Red Nature aan bod zijn gekomen zijn: de aardbeien van Jan van Genderen, champignons van Teun Koolen, asperges van Evert Engels.

Klik hier voor de achtergrondverhalen van telers waarmee Aldi samenwerkt.

Klik hier voor een abonnement op Primeur