Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Australische Flavorite krijgt nieuwe look

Na bijna 30 jaar krijgt het Australische AGF-bedrijf Flavorite een geheel nieuwe look. Marketing- en communicatiemanager Tom Millis blikt terug op de tijd dat de oprichters van Flavorite, Warren Nichol en Mark Millis, in de vroege jaren 90 de missie ondernamen om tomaten weer smaakvol te maken.

Hun mantra was "You've got to get the flavor-right" (de smaak moet goed zitten), wat resulteerde in de merknaam Flavorite. De woordspeling heeft de tand des tijds doorstaan en het logo met de groenteteler en zijn oogst van premium kasproducten heeft consumenten in heel Australië en daarbuiten aangesproken.

Met de fusie van drie Flavorite-bedrijven in 2020 en de overname van Murphy en Tatura Fresh in 2021 zat de timing goed om even stil te staan bij waar het merk Flavorite nu voor stond. Het team schakelde The Key Branding, een bureau uit Melbourne, in om hen te helpen bij een diepgaand proces van merkontdekking.

Het oorspronkelijke doel was om de 'essentie' van het merk te definiëren. Het team had al vrij snel door dat het logo van de kleine groenteteler niet de lading dekte van wat het bedrijf tegenwoordig onderneemt. Met vier teeltlocaties in Victoria en verschillende lopende kapitaalprojecten zal het areaal van Flavorite binnenkort toenemen tot 90 hectare. Daarmee wordt het bedrijf de grootste teler van kasproducten in Australië. Binnen vijf jaar is het bedrijf zelfs van plan om te beschikken over meer dan 120 hectare en wil het zijn productportfolio verder diversifiëren. Er zullen niet alleen tomaten, paprika's, komkommers en blauwe bessen geteeld worden, maar ook snackvarianten van elk van die producten.

Het nieuwe bedrijfslogo heeft een bladvorm met een hand aan de onderkant die als stengel fungeert. Dit symboliseert technische teeltexpertise of de "groene vingers" van Flavorite, die ervoor zorgen dat de planten smaakvolle verse producten voortbrengen. Met "Flavor for life" heeft het team ook een nieuwe slogan bedacht. Het is een knipoog naar de geschiedenis van het bedrijf om tomaten weer smaakvol te maken en zich te engageren om kwaliteitsvolle producten voor de komende generaties op een duurzame wijze te telen.


Van links naar rechts: Tom Millis (Marketing & Communicatie Manager), Ruta Narula (Marketing Adviseur), Chris Millis (COO), Georgina Bayley (Marketing Assistent), Sam Kisvarda (CMO) en Mike Nichol (CEO)

CEO Mike Nichol onthulde deze week het vernieuwde merk. "Dit is een opwindende tijd voor ons bedrijf. Het team heeft een nieuw en boeiend merkplatform gecreëerd dat onze groeiplannen zal ondersteunen en stimuleren. Onze nieuwe bedrijfsvisie kent aan smaak en duurzaamheid een essentiële rol toe en we zullen op elk van deze gebieden voorop blijven lopen en innoveren."

Nu de uitrol in volle gang is, kunnen we nog meer veranderingen verwachten, aangezien Flavorite ook haar verpakkingen in een nieuw jasje steekt die gemakkelijk te herkennen zullen zijn door het kleurgebruik en die een duidelijke boodschap zullen overbrengen naar de consument. Het team heeft ook een nieuwe website gelanceerd met een focus op het merk, de producten en de duurzame benadering van de teelt.

Voor meer informatie:
Flavorite
www.flavorite.com.au

Publicatiedatum: