Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HelloFresh verleidt opnieuw meer klanten

VK: Tesco ruilt plastic verpakkingen in voor losse groenten en fruit
Tesco heeft leveranciers laten weten dat zij drie keer zo snel plastic uit de schappen moeten schrappen, nu het bedrijf meer herbruikbare producten gaat maken. Tesco heeft zich ten doel gesteld om zich tegen 2025 in totaal 5 mld producten van plastic te ontdoen. De retailer zal zich richten op de verkoop van losse of onverpakte producten zoals groenten en fruit, maar ook op een grootschaliger gebruik van concentraten en herbruikbare en navulbare verpakkingen.
Bron: retailgazette.co.uk 

VK: Sainsbury's beperkt prijsstijgingen door stijgende winsten
De winst van Sainsbury's is meer dan verdubbeld, maar de supermarkt heeft gewaarschuwd dat het moeilijkere tijden tegemoet gaat nu het winkelend publiek zijn financiën ziet krimpen. Het bedrijf rapporteerde een onderliggende winst van € 866 mln voor het jaar tot maart, tegen  € 423,5 mln een jaar eerder. Maar het verwacht dat de winst dit jaar lager zal uitvallen omdat klanten "op elke cent letten" tegen de achtergrond van de stijgende kosten van levensonderhoud. De supermarkt zei dat, hoewel het de voedselprijzen verhoogt, de stijgingen in een langzamer tempo waren vergeleken met zijn rivalen.
Bron: bbc.com 

HelloFresh verleidt opnieuw meer klanten
Alle indicatoren staan op groen voor HelloFresh: de maaltijdboxbezorger ziet zowel de omzet als het aantal klanten en bestellingen flink stijgen. De winst staat slechts licht onder druk, het bedrijf verhoogt de prijzen. Dat de horeca nu bijna overal weer onbeperkt open is, lijkt HelloFresh niet te deren: het bedrijf boekte in het 1e kwartaal van 2022 een recordomzet van €1,9 mld, een stijging van 26,4%. De aanbieder van maaltijdboxen kreeg er 1,2 mln actieve klanten bij, een groei van 17%. Het totaal aantal klanten bedraagt nu 8,5 mln. Bovendien neemt het aantal bestellingen per klant toe, evenals de waarde van de gemiddelde bestelling.
Bron: retaildetail.eu 

Duitsland: Aldi Nord gaat uurloon en opleidingsvergoedingen verhogen
Aldi Nord heeft aangekondigd dat het zijn bruto minimumuurloon zal verhogen tot € 14, met ingang van 1 juni 2022. De loonsverhoging zal gelden voor alle werknemers die minder dan €14 (bruto) per uur verdienen, inclusief alle toelagen. Het initiatief is bedoeld om de werknemers te ondersteunen bij de aanzienlijke stijging van de kosten van levensonderhoud. Aldi Nord verhoogt ook de opleidingstoelagen met € 150 euro: tot € 1.100 in het eerste jaar, € 1.200 in het tweede jaar en € 1.350 in het derde jaar.
Bron: esmmagazine.com 

Britse retailomzet keldert door inflatiestijging en verschuiving bestedingen
De Britse retailomzet daalde in april met de eerste daling op jaarbasis in 13 maanden, als gevolg van een druk op de kosten van levensonderhoud en veranderde bestedingspatronen, zo bleek uit cijfers van de Confederation of British Industry. De hoofdsom van de retailomzet daalde van +9 in maart tot -35 in april, een stuk lager dan de gemiddelde -3 die in een peiling van economen door Reuters werd verwacht. Zo'n 63% van de winkels meldde dat de omzet was gedaald, tegenover 28% die een stijging zag.
Bron: reuters.com 

Mededingingsautoriteit keurt overname groothandelsbedrijf AGM door Metro Austria goed
Metro AG heeft bekendgemaakt dat het Oberlandesgericht in Wenen de overname door Metro Austria van AGM-groothandels van Rewe Group heeft goedgekeurd. De transactie omvat 9 AGM-winkels en de daarmee verbonden leveringsactiviteiten, alsook het hoofdkantoor van de onderneming in Salzburg. De 9 winkels zijn gevestigd in Graz, Hartberg, Spittal/Drau, Liezen, Neusiedl/See, Wiener Neustadt, St. Pölten, Bludenz en Klagenfurt.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Smakelijk jaar voor Gousto: omzet stijgt naar € 373 mln
Receptenboxfirma Gousto roemt 2021 als een "uitstekend" jaar voor het bedrijf, dat zijn inkomsten met 67% zag stijgen tot een recordbedrag van € 373 mln. Het Londense bedrijf zag de onderliggende winst oplopen tot €23,7 mln, 10% meer dan in 2020, na een periode van grote klantengroei in het afgelopen jaar.
Bron: cityam.com 

Publicatiedatum: