Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM lanceert campagne 'Bio, dat is sowieso goed gekozen'

VLAM trapt een nieuwe biocampagne af. De campagne zal volledig verlopen via online kanalen en wil de drempel om voor bio te kiezen verlagen door elke maand een ander bioproduct in de kijker te zetten.

Iedereen koopt wel eens een bioproduct maar al met al blijft het bioverbruik eerder beperkt bij de gemiddelde consument. VLAM wil de consument daarom aansporen vaker voor bio te kiezen en ook voor veel meer uiteenlopende producten. Dat laatste zou geen probleem mogen zijn, omdat voor haast voor elk product een bioversie bestaat.

Consumentengedrag wijzigen is echter een werk van lange adem en verloopt eerder stap voor stap. "In plaats van mensen te vragen in één keer hun hele winkelmandje te veranderen naar bio, mikken we elke maand op één ander bioproduct. Zo verlagen we de drempel", vertelt Marina Sablon, promotiemanager bio bij VLAM. Schrik daarom niet wanneer je binnenkort via je smartphone biotomaatjes aangeprezen krijgt voor je lasagne of bio-aardappelen om frietjes uit te snijden. VLAM promoot bio met een onlinecampagne op Facebook en Instagram.

Het valse dilemma
De online campagne werkt met filmpjes die kijkers laat twijfelen tussen twee goede redenen om bio te kopen. Die techniek van het 'valse dilemma' activeert niet alleen het brein van de doelgroep, ze geeft meteen ook informatie over de vijf pijlers van biologische voedselproductie: lekker puur, gezond genieten, goed voor het milieu, vriendelijk voor dieren en 100% toekomst. Daarmee hoopt VLAM een duurzame gedragsverandering te bereiken bij de Vlaming. Het feit dat de twee opties allebei naar bio leiden, maakt het dilemma uiteraard extra impactvol en een beetje vals. De campagne draagt de slogan: 'Bio, Dat is sowieso goed gekozen.'

De campagne loopt over een periode van drie jaar. Naast de online advertenties op sociale media en display bannering worden ook influencers ingeschakeld om bioproducten uit te testen en hun ervaringen te delen met hun volgers. 

Voor meer informatie:
VLAM
Liliane Driesen
+32 02 552 80 32
liliane.driesen@vlam.be 
www.vlam.be   

Publicatiedatum: