Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Coeur de Boeuf past goed in verschuivend eetpatroon consument"

Pieter Stijnen van Syngenta gaat in onderstaande video op bezoek bij tomatenteler Wim Vertommen, die al 14 jaar Coeur de Boeuf-tomaten teelt. Wim legt de finesses uit van de teelt en waarom de kleur zo belangrijk is voor een succesvolle afzet. 


Pieter Stijnen

Wat maakt de Coeur de Boeuf zo speciaal?
De Coeur de Boeuf kenmerkt zich door de vorm van de vrucht en de manier waarop de vrucht van binnen naar buiten kleurt. Dit type tomaat heeft vast vruchtvlees en hierdoor is hij uitermate geschikt voor koude gerechten, doordat er weinig sap in zit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan salades, carpaccio, broodjes en in combinatie met mozzarella.

Welke rassen heeft Syngenta in Coeur de Boeuf?
Syngenta heeft op dit moment twee rassen in dit segment: Arawak en Gigawak. Deze rassen zijn uniek door hun mooie vorm en uitstekende houdbaarheid. De Coeur de Boeuf is mede door deze kwalitatieve rassen in de Benelux bij telers erg populair geworden en dat heeft Syngenta marktleider gemaakt in dit segment. Niet alleen in de Benelux is de Coeur de Boeuf erg populair, maar ook naar Italië en Spanje worden Syngenta’s rassen steeds meer geëxporteerd.  

Hoe ziet de toekomst van de Coeur de Boeuf eruit? 
Syngenta ziet een verschuiving in eetpatroon, waarbij de consument zich steeds meer richt op gezonde maaltijden. De Coeur de Boeuf is daar een uitermate geschikt product voor die in veel gerechten bereid kan worden. Syngenta blijft daarom investeren in dit segment om aan de behoefte van de markt en de consument te voldoen.  

Publicatiedatum: