Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

JEM-id brengt onderlinge verbinding tussen Koppert Cress en BE Fresh Produce in beeld

Koppert Cress heeft belangrijke dagelijkse werkzaamheden gedigitaliseerd via GreenCommerce. De organisatie maakt aanvullend gebruik van FreshBabel, waarmee zij een digitale verbinding hebben met hun klanten. Hiermee is overtypen overbodig, worden orders sneller verwerkt en de betrouwbaarheid vergroot. In onderstaande video wordt het gebruik van FreshBabel verder toegelicht.

Platform als oplossing voor afhankelijkheid
Het is voor bedrijven steeds belangrijker om informatie met elkaar uit te wisselen. De meeste in- en verkopers typen hierbij nog dagelijks gegevens over, wat inefficiënt kan zijn. "Organisaties werken vaak in aparte systemen die goed bij het bedrijf passen, maar je ziet dat ze vervolgens afhankelijk zijn van elkaars data. Met FreshBabel is het mogelijk om partijen te koppelen, waardoor je geen fouten meer hebt in het overtikken en er sneller gewerkt kan worden", aldus Martijn van Andel (JEM-id).

Digitalisering interne en externe communicatie
Waar voorheen veel per telefoon ging en op papier gezet werd, registreert Koppert Cress alle activiteiten die impact hebben op de verkoop en voorraad nu via GreenCommerce.

Om het uitwisselen van orders automatisch (via een digitale koppeling) te laten verlopen, maakt de organisatie gebruik van FreshBabel. Een klant van Koppert Cress, zoals BE Fresh Produce kan hierdoor een digitale bestelling doen die Koppert Cress accepteert in haar systeem en met één knop verwerkt tot verkooporder. Wilbert Goes (Applicatie beheerder ERP | BI Specialist bij Koppert Cress) is enthousiast: "De digitale verbinding met klanten bevalt ons erg goed. Het zorgt ervoor dat onze orders sneller verwerkt worden. We hoeven niet alle regels afzonderlijk in te voeren en daarmee wordt ook de foutmarge kleiner. Ik denk dat we steeds meer orders via FreshBabel laten lopen en dat we daarmee de nadruk leggen op ‘controle’ in plaats van 'invoer'. Dat zal ons als organisatie en ook onze relaties enorm gaan helpen."

Digitale verbinding óók met andere softwareleveranciers
Martijn van Andel (JEM-id) vervolgt: "Daarnaast is het niet uitsluitend voor GreenCommerce gebruikers, want andere softwareleveranciers en andere partijen kunnen ook op FreshBabel aanhaken, waardoor je partijen die normaal niets met elkaar te maken hebben op technisch gebied, wel met elkaar kan laten communiceren."

Toekomstbestendig met GreenCommerce
Leverbetrouwbaarheid is voor Koppert Cress erg belangrijk: "Omdat wij als bedrijf klanten optimaal willen bedienen, is het noodzakelijk om nauwkeurig en efficiënt te werken, zowel op kantoor als in de loods én op onze teeltlocaties. GreenCommerce biedt ons precies waar wij naar zochten. Er is nu beter inzicht in voorraden, verkoop en productiegegevens. We hebben voor JEM-id gekozen vanwege de betrouwbare software en omdat het bedrijf beschikt over kennis van de sector. Mede hierdoor kunnen we samen blijven innoveren en groeien", aldus Goes.

Voor meer informatie: 
Remco Koornhof
JEM-id
Grote Waard 80
2675 RZ Honselersdijk
+31 (0)174 64 26 22
remco@jem-id.nl  
www.jem-id.nl   

Koppert Cress
www.koppertcress.com

Publicatiedatum: