Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Publieke website over de glastuinbouw gelanceerd

Sinds enkele jaren richt Glastuinbouw Nederland haar communicatie niet alleen op leden glastuinbouwondernemers, maar deels ook op de omgeving. Denk hierbij aan het publiek, ngo’s en beleidsmakers. Omdat nog een plek ontbrak waarop alle informatie over de glastuinbouwsector overzichtelijk samenkomt, heeft Glastuinbouw Nederland gisteren een publieke website over de glastuinbouw gelanceerd.


Aardbeienteler Sandra Huysman 

Op deze publieke website, die te vinden is via www.glastuinbouwnederland.nl, komt het verhaal van de sector samen. Zo is te lezen wat er in en om de kas gebeurt, welke verschillende producten worden geteeld, welke bijdrage de glastuinbouw levert aan de Nederlandse samenleving en hoe ondernemers omgaan met duurzaamheid in de kas.

Ook komen ondernemers aan het woord over hun bedrijf, de innovaties en hoe zij bijvoorbeeld omgaan met de reststromen op het bedrijf. Kortom: op de website is altijd het laatste nieuws uit en over de sector te lezen, aangevuld met een overzicht van activiteiten gerelateerd aan de glastuinbouw. “Ik hoop dat het publiek hierdoor bijvoorbeeld al googelend meer over de sector te weten komen", gaf voorzitter Adri Bom-Lemstra vorige week al in een uitgebreid interview aan over de speciale website. 

Jakoline van Straalen, specialist communicatie bij Glastuinbouw Nederland: “De noodzaak tot verbinding met de samenleving is cruciaal. Juist in deze tijd is het van belang dat we laten zien wat de betekenis van onze sector voor de samenleving is. Niet alleen onze producten maken ons gezond en gelukkig. Ook met onze innovaties leveren we een belangrijke bijdrage aan maatschappelijke uitdagingen. Met deze website willen we bijdragen aan de reputatie van de glastuinbouwsector en willen we ook de dialoog aan gaan met onze omgeving. Uiteraard zetten we daar ook onze social mediakanalen voor in.”

De publieke informatie is dus onderdeel geworden van de website van Glastuinbouw Nederland en is te vinden via de homepage. Leden van Glastuinbouw Nederland blijven vaktechnische informatie vinden via het ledenportaal door in te loggen of op de knop ‘professionals’ te klikken.

bron: Glastuinbouw Nederland

Publicatiedatum: