net als campagne btw-verlaging en helpende borden

Nederlandse kas in New York genomineerd voor Smart Idea

Btw-verlagingscampagne 'De tijd is rijp' van Dirk van de Broek, is genomineerd in de categorie Smart Idea van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN). Ook de campagne van HAK en EatThis zijn genomineerd voor deze award.

Dirk van den Broek startte afgelopen jaar een mediacampagne De tijd is rijp om handtekeningen in te zamelen voor een petitie die de overheid opriep het btw-tarief op groenten en fruit te verlagen naar 0%. Directeur Marcel Huizing vindt het een mooie erkenning dat hun campagne nu is aangemerkt als Smart Idea. "Maar de mooiste prijs zou natuurlijk zijn als de btw daadwerkelijk naar 0% aangepast wordt. De 58.528 handtekeningen en nationale interesse verdienen dit. De Tweede Kamer en Belastingdienst zijn aan zet, in de hoop dat de btw-verlaging voor verse en gezonde producten snel werkelijkheid zijn", zegt hij. Ondanks dat de btw-verlaging een wens is van het kabinet, lijkt de uitvoerbaarheid ervan lastig.  

Ook de campagne EatThis is genomineerd. EatThis is een platform bedoeld om de ondernemers in de horticulture sector te verbinden en successen samen te vieren en een podium te geven. Zo plaatsten ze midden op 5th Avenue in het epicentrum van New York in samenwerking met kunstenaar REM Koolhaas, AMO en Guggenheim, een oerhollandse kas en kon 'de hele wereld' toekijken hoe met de nieuwste duurzame technieken overal ter wereld Hollandse tomaten geteeld kunnen worden.

Het Helpende Bord van HAK is ook een van de drie nominaties uit de AGF-sector. Met de campagne hoe HAK wél de groenten van z'n bord liet eten zetten ze het bord, dat kinderen helpt om meer groenten te eten, op de kaart. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven