Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floriade biedt productcompetities in The Green House

Op 14 april opent wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022 voor een half jaar haar deuren in Almere. In het gebouw The Green House laat de Nederlandse tuinbouwsector zien, ruiken én proeven welke impact groen heeft op het dagelijks leven. Als kweker zijn er diverse mogelijkheden om deel te nemen aan productcompetities en noviteitenpresentaties in dit kascomplex.

Het kascomplex is een eyecatcher en met een oppervlakte van 1 hectare en een lengte van 170 meter het grootste gebouw op de Expo. The Green House staat op een prominente plek bij de ingang en is een van de belangrijke publiekstrekkers. Niet alleen de grootte van het gebouw is indrukwekkend. Ook het ontwerp is opvallend en uitdagend. Het is geïnspireerd op het imposante Crystal Palace, dat in 1851 in Londen werd gebouwd. In de kas zijn verschillende soorten glas en spiegels verwerkt. Dat zorgt voor verrassende effecten en een bijzonder lichtspel, belooft de organisatie.

In The Green House vinden dertien competitiedagen plaats, verdeeld over 40 gewasgroepen. Als kweker zijn er diverse mogelijkheden om deel te nemen aan de door Royal FloraHolland georganiseerde productcompetities en noviteitenpresentaties in dit kascomplex. Kwekers van bloemen en planten kunnen hun mooiste producten in een van de gewasgroepen tentoonstellen en laten beoordelen door een speciaal hiervoor aangestelde vakjury. De juryleden komen zowel uit het de productiehoek als uit de marketing en handel. Ook zijn er publieksjureringen. 

Deelname biedt kansen om producten te tonen aan een breed publiek, een kans om sierteeltproducten bij twee miljoen bezoekers in de spotlights te zetten.

Kansen bij deelname aan de productcompetities
Het meedoen aan de Floriade productcompetities biedt veel voordelen en kansen, aldus de organisatie. Het winnen van één van de prijzen is marketingtechnisch een sterk punt, wat je kan gebruiken in zowel productverkoop als bedrijfsprofilering. Een deelnemende Japanse kwekers geeft zelfs aan, dat Floriade in 2022 in Nederland vergelijkbaar is aan de Olympische spelen. Met deelname aan een productcompetitie geef je als kweker je mooiste product een internationaal podium op deze wereldtentoonstelling met naar verwachting twee miljoen bezoekers. 

Uw noviteit in de Noviteitenpresentatie spotlights? 
Deelname aan de noviteitenpresentatie biedt veel exposure en mogelijkheden. Het is een laagdrempelige manier om een nieuw product in de Belevingskas te tonen aan bedrijven, vakbezoekers en consumenten. Het bied de kans om de bezoekers feedback te vragen over de noviteit én met hen in gesprek te gaan.

Aanmelden kan hier.

Publicatiedatum: