Transfesa Logistics neemt de nieuwe ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring- service van Thermo King in gebruik. In samenwerking met Euro Pool System biedt de CoolRail-service, aangedreven door Transfesa Logistics, een snelle, duurzame en economisch aantrekkelijke transportoplossing voor versproducten.
Het wagenpark van gekoelde containers van Transfesa is uitgerust met Thermo King SLXi-koelunits die zijn aangepast aan de eisen van intermodaal transport. De units zijn voorzien van Thermo Kings BlueBox- en TracKing-connectiviteitstechnologie, waardoor grotere zichtbaarheid, bewaking op afstand en tweerichtingscommunicatie mogelijk worden gemaakt. Dankzij deze connectiviteitsmogelijkheden kon Transfesa de ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service implementeren. Deze nieuwe centrale bewakingsoplossing van Thermo King combineert realtime bewaking van het koelwagenpark, diagnose op afstand en proactieve ondersteuning die dag en nacht wordt uitgevoerd door specialisten van Thermo King.
"Bij Transfesa willen we de hoogste normen voor temperatuurregeling in onze containers garanderen, en reken maar dat er veel mis kan gaan tijdens het transport van een gevoelige lading over lange afstanden", zegt Pedro Ramos Vila, Global Account Manager bij Transfesa Logistics. "Om er zeker van te zijn dat geen enkele storing onopgemerkt blijft bij elke fase van een lange reis, en dat storingen op de juiste wijze worden afgehandeld, hebben we besloten dit aan Thermo King over te laten."
"ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring is meer dan alleen een alarm dat de wagenparkbeheerder op de hoogte stelt van een probleem met de lading. We hebben de technologie, kennis en service-infrastructuur gecombineerd om onze klanten tijdens elke stap van hun vrachtreis te ondersteunen", aldus Alain van Schaik, Key Strategic Account Manager bij Thermo King Transportkoeling. "Met ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring, kunnen Thermo King-experts centraal de koelunits van Transfesa en de temperatuur in de containers monitoren. Als er spoed is die invloed op de lading kan hebben, kunnen zij direct actie ondernemen en het probleem op afstand verhelpen, of de klant op de hoogte stellen en bij het dichtstbijzijnde tankstation voor een oplossing zorgen."
"De wetenschap dat de toestand waarin onze vracht reist wordt gemonitord en gecontroleerd door echte specialisten, geeft ons de gemoedsrust om ons te concentreren op de rest van onze activiteiten. Gedurende de zes maanden dat we de 24/7 Fleet Monitoring-service van Thermo King gebruiken, heeft dit ons het verlies bespaard van ten minste drie volle ladingen aan bederfelijke producten. Als de controleteams van Thermo King niet hadden ingegrepen, zouden die ladingen verloren zijn gegaan", besluit Pedro Ramos Vila.
Voor meer informatie:
Thermo King
www.europe-thermoking.com