"De lat ligt bij zo’n nieuw product extra hoog"

Dat stelt snackkomkommerteler Ad Verhoeven in een portret van BN De Stem. Hij, teler maar ook marketeer, energiedeskundige en ledbelichtingsexpert zo somt de krant op, realiseert zich maar al te goed dat het goed in de markt zetten van zijn product belangrijk is. 

Wanneer de consument eens een keer een tomaat of banaan koopt die iets minder is, dan wordt dat sneller geaccepteerd als zijnde een foutje volgens de teler. Koopt iemand een product dat hij of zij nog niet kent en het is niet perfect, dan krijgt de noviteit vaak geen tweede kans.


Ad Verhoeven. Foto: The Greenery

Ook de energiesituatie komt aan bod in het portret. Wanneer tijdens een rondje door de kas de lichten plots dimmen legt Ad uit: "De energieprijs piekt." Maar weinigen merken hier zoveel van als de glastuinders doen. "In november kreeg ik een nota die net zo hoog was als de rekening van het hele jaar ervoor. Stel je voor dat dit voor elke Nederlander zo zou zijn.” 

Bekijk hier het hele portret. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven