Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Klanten websuper Picnic blijven veel groenten kopen

De afgelopen zes maanden plaatsten consumenten rode paprika’s, avocado’s en broccoli veelvuldig in de digitale boodschappenmandjes van online supermarkt Picnic. Dat blijkt uit een analyse op basis van de bestelgegevens van ruim 800.000 huishoudens in 200 Nederlandse plaatsen. 



Picnic onderzocht landelijk en regionaal welke boodschappen buiten de traditionele top drie van komkommers, halfvolle melk en bananen relatief gezien het meest in trek waren. In de Randstad valt op dat de trend van een gezonde levensstijl aanhoudt, met veel topnoteringen voor groenten en fruit en relatief weinig vleesproducten in de lijsten. De grootste avocadoliefhebbers woonden afgelopen half jaar niet meer in Amsterdam, maar in ’t Gooi. In de oostelijke provincies Gelderland en Overijssel houden de Picnic-klanten er een meer traditioneel dieet op na: daar staan vlees en zuivel vaker en hoger in de lijst. Noord-Brabant levert een uiteenlopend beeld op met zowel een grote populariteit van groenten als ook redelijk wat vleesproducten in de toplijstjes. In Limburg valt een voorliefde voor koffiemelk op. In Leeuwarden, de eerste Picnic-stad in de drie noordelijke provincies, is het wc-papier vooral in trek.

De groenten domineerden afgelopen jaren niet alleen de winkelwagentjes van Nederlandse gezinnen, maar ook weer de lijst ‘meest vergeten producten’, boodschappen die vlak voor de bezorging nog snel aan de bestelling werden toegevoegd. Zeven daarvan zijn groenten, met rode paprika en broccoli bovenaan. Daarmee lijkt ook de trend van ‘vergeten groenten’ een blijvertje. 

In de app kunnen klanten aangeven welk product zij missen in het assortiment. Als veel klanten dit doen wordt het product toegevoegd aan het assortiment. Picnic ziet een steeds grotere vraag naar glutenvrije producten en producten uit exotische keukens zoals bakbananen.

"Picnic kijkt terug op een bijzonder en succesvol 2021. Het laatste half jaar ging de websuper van start in onder meer Doetinchem, Hoorn, Maastricht en Oss. Met de start in Leeuwarden, gevolgd door Drachten, deed Picnic ook zijn intrede in de noordelijke provincies. Voorbij de landsgrenzen groeide Picnic eveneens stevig door. Sinds de start in Valenciennes in 2021 is de onderneming actief in Frankrijk. In Duitsland, waar Picnic al wat langer bezorgt, groeide het klantenbestand als kool, naar ruim 300.000 klanten."

Bron: Picinic

Publicatiedatum: