Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mitch Roose, Roose Groenten en Fruit:

"Corona heeft koopgedrag veranderd"

Tholen - Het effect van corona op het gedrag van consumenten is groot, merkt Mitch Roosen van de gelijknamige AGF-speciaalzaak in Uden. Hij merkt zowel een effect door sluiting van de horeca als dat mensen zich meer bewust worden van de relatie leefstijl en gezondheid. “Corona heeft mensen wakker geschud. Het koopgedrag van consumenten is veranderd”, merkt hij.

"Consumenten hebben de weg naar de AGF-speciaalzaak herontdekt en dat is blijvend," vertelt Mitch. Roose AGF profileert zich als apotheek van de toekomst en daar haken mensen bij aan. “In de winkel zien we heel veel nieuwe gezichten die wekelijks terug blijven komen. De consument begint te merken dat gezondheid de nieuwe welvaart is, en dat wij daar als AGF-specialist goed op kunnen inspelen. Ze vinden het prettig om advies te krijgen. Er is nog zoveel onbekend over de eigenschappen van groenten en fruit. Voor veel mensen gaat er een wereld voor ze open. Daarnaast hebben mensen meer te besteden nu ze minder bij de horeca terecht kunnen. Geld dat ze overhouden besteden ze aan kwaliteitsproducten om zelf iets lekkers op tafel te kunnen zetten.”

Roose AGF werkt graag met producten om zich mee te onderscheiden. Niet alleen onbekende fruit- en groentesoorten als Granadilla of palmkool, maar ook nieuwe producten die goed in een speciaalzaak passen. Mitch: “We zijn onlangs als een van de eerste AGF-speciaalzaken gestart met Moes, plantaardige toetjes op basis van kokosmelk en fruit. Niet alleen een gezond en lekker product met een goed verhaal en duurzaam verpakt.”

"Gezond en voedzaam zijn ook walnoten, in de herfst de natte uit Frankrijk en in december de diamond noten uit California en ook Gimber, een gemberdrank die het echt heel goed doet," vertelt Mick. “Gember heeft een medicinale werking, maar is ook lekker. Je kunt het op veel verschillende manieren gebruiken, als basis voor alcoholvrije cocktails of als siroop voor gemberlimonade. Mensen  nemen het ook na een corona-infectie om hun smaak weer terug te krijgen, dat schijnt echt goed te werken”, besluit Mitch.

Voor meer informatie:
Roose Groente & Fruit
Mitch Roose
Drossaard 51
Uden
+31 (0)413 265 148