Belevingswinkel Vita Veggie heeft de toekomst

Tholen – Belevingswinkel Vita Veggie werd dit jaar verkozen tot Groentevakman 2021. Eigenaren Bjorn en Saren van den Bulck zijn ook zaakvoerder van een meer klassieke AGF-speciaalzaak ‘t Groentehalleke. Richting de toekomst zijn ze ervan overtuigd dat het klassieke model, hoewel dit momenteel nog goed draait, niet toekomstbestendig is. “Je moet een verhaal hebben en beleving bieden”, vertellen ze.


Huldiging team Vita Veggie bij winst Groentevakman 2021

Vita Veggie werd 2 jaar geleden gelanceerd met een zeer vernieuwend winkelconcept. Hierbij streven ze ernaar om hun klanten op een creatieve manier te laten kennismaken met de oneindige mogelijkheden van groenten en fruit. De winkel biedt een grote variëteit aan bereidingen uit eigen keuken. “De keuken vormt een geheel met de winkel, er worden koeken gebakken, soep gemaakt, maaltijden bereid, al die geuren, daar komen de mensen op binnen”, vertelt Saren.

Voor wie zelf liever de handen uit de mouwen steekt, biedt Vita Veggie een kwaliteitsvol assortiment groenten en fruit aan. “We presenteren dat heel eenvoudig op pallets die voor een marktuitstraling zorgen. Maar we kunnen ze ook heel gemakkelijk verplaatsen en zo voor een totaal nieuwe presentatie zorgen. We willen de mensen blijven verrassen.” Klanten kunnen tussen alle producten doorlopen, er is geen toonbank. Alleen de saladebar is bediend. “We wilden het zo laagdrempelig mogelijk maken. Klanten kunnen zo zelf winkelen of zich laten bedienen.”

Vita Veggie trekt een duidelijk jonger publiek dat op zoek is naar gemak. Bjorn: “Klanten komen bij Vita Veggie voor de bereidingen en nemen dan ook groenten en fruit mee. Bij ‘t Groentehalleke komen mensen binnen voor groenten en fruit en nemen dan ook iets anders mee.” Dat laatste is wel belangrijk, want met alleen de verkoop van groenten en fruit zou ‘t Groentehalleke niet rendabel zijn, vertelt Bjorn. De combinatie bereidingen met groenten en fruit bij Vita Veggie is ook een sterke. Zo kunnen ze bouwen aan een merk en identiteit waarmee ze klanten binden die een gezonde levensstijl nastreven, waarvan groenten en fruit de basis vormen. “Aan kwaliteitsvolle groenten en fruit hangt een hoger prijskaartje en wij moeten die meerwaarde uitleggen en bewijzen. We merken dat we daarmee een jongere doelgroep kunnen aanspreken die bewust bezig is met wat ze in hun mond stoppen.”

Vita Veggie heeft zich inmiddels doorontwikkeld tot een versmarkt met een afdeling kazen en charcuterie. Ook is er gestart met een online bestelmogelijkheid en plaatsen ze binnenkort twee verkoopautomaten om in de behoefte aan hun producten die er buiten winkeltijden is, te kunnen voorzien. Richting de toekomst willen de zaakvoerder liefst nog meer versproducten en variatie aanbieden. ‘t Groentehalleke zal nog een aantal jaar op de meer traditionele voet doorgaan. “Ik denk niet dat die winkel over 15 jaar nog zal bestaan, dus over een aantal jaar zullen we beslissen hoe we daarmee verder gaan”, aldus Bjorn.

Dat Vita Veggie bekroond werd als Groentevakman 2021 kwam als een grote verrassing. “We hadden ons ingeschreven om te zien waar we stonden. Vooral dus voor de goede feedback die je krijgt. Gezien de competitie hadden we onszelf niet zo hoog ingeschat. Er zijn collega’s die volgens ons met nog meer passie hun AGF-presentatie verzorgen en ook de titel zouden kunnen verdienen. Originaliteit speelde ook een belangrijke rol in de beoordeling en ja, daarop konden wij natuurlijk goed scoren. We zijn heel erg blij met deze prijs en zien het als een beloning voor jarenlang hard werken”, besluiten ze.

Voor meer informatie:
Vita Veggie BV
Molenstraat 130A
2270 Herenthout, België
Tel: +32 014 75 68 80            
info@vitaveggie.be
www.vitaveggie.be


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven