Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Telers Quebec starten promotie lokale teelt: "Areaal verdubbelen in 5 jaar tijd"

Als gevolg van Covid-19 heeft de regering van het Canadese Quebec haar prioriteiten opnieuw bekeken om het economisch herstel te bevorderen. Een van deze prioriteiten is zelfvoorziening op voedingsgebied. Lokaal kunnen eten, het hele jaar door, is een haalbare oplossing om dichter bij zelfvoorziening op voedingsgebied te komen en dit is het doel dat de glastuinbouwers en de regering van Quebec zich voor de provincie hebben gesteld.

Lokale telers zoals Les Productions Horticoles Demers, Les Herbes Gourmandes, Serres Royales, Serres Toundra, Excel Serres en Hydroserre streven ernaar bij te dragen tot de voedingsautonomie van Quebec door de groenten- en fruitteelt in kassen op te voeren. In samenwerking met Aliments du Québec, Hydro-Québec, Desjardins Entreprises en Les Industries Harnois introduceren deze bedrijven een promotiecampagne die erop gericht is de kasgroenten en -fruit uit Quebec in de kijker te plaatsen.

Bewustmaking
De campagne bevordert de bewustmaking van de consument met betrekking tot de noodzaak om het hele jaar door verse, biologische kwaliteitsproducten ter plaatse te kopen. De campagne heeft in de eerste plaats tot doel de consument bewuster te maken van de specifieke voordelen van groenten en fruit uit Quebec die onder glas worden geteeld en de identificatie van deze producten in de retail te verbeteren.

Overeenkomstig de verbintenissen die de regering is aangegaan, zijn de glastuinbouwers voornemens de teelt van groenten en fruit onder glas in vijf jaar tijd te verdubbelen. Deze doelstelling zal Quebec in staat stellen zijn afhankelijkheid van buitenlandse producten te verminderen door zijn bevolking het hele jaar door lokale en hoogwaardige producten aan te bieden.

"Met deze promotiecampagne en de steun van onze partners willen we het hele jaar door kasgroenten en -fruit onder de aandacht brengen van de consumenten in Quebec," verklaart Sylvain Terrault,  van Hydroserre, namens de bedrijven die bij de campagne betrokken zijn.

Voor meer informatie:
Hydroserre Mirabel
laituesmirabel.com 

Publicatiedatum: