Orderpicking online-verkoop Carrefour gerobotiseerd

In 2016 nam Carrefour een magazijn van 24.000 m² in Le Plessis-Pâté, in het Franse departement Essonne, over voor de opslag en distributie van de artikelen uit de online-verkoop. Vanwege de groei van het segment besloot Carrefour in 2016 het platform te robotiseren met de hulp van de start-up Exotec, ontwerper van robotoplossingen voor de logistieke keten.

Klik hier voor de fotoreportage van het bezoek.


De ruimte voor de droge voeding bestaat uit 8 werkstations. De werknemers verzamelen de producten die door de robots worden aangevoerd om ze in de blauwe bakken te plaatsen.

Foutenmarge van bijna nul
Dankzij de 226 Skypod-robots van Exotec -148 voor de droge voeding en 78 voor de verse voeding - die dag en nacht werken om bestellingen klaar te maken voor afhaling of thuisbezorging - wordt het foutenpercentage bijna nul en neemt de productiviteit toe dankzij het optimaal benutten van de ruimte in de hoogte.

In het magazijn van Le Plessis-Pâté werkt men met vier temperaturen: droge voeding, verse producten (0-2°C), diepgevroren producten, groenten en fruit (6-10°C). Er worden 15.000 referenties opgeslagen in 40.000 bakken. Elke dag worden er 200.000 producten verwerkt (met een potentieel van 300.000 producten) tegenover 6.000 voor een traditionele structuur. 200 medewerkers verdeeld over 3 teams werken 23 uur per dag van zondagavond tot zaterdagavond.

"Dit is de eerste site die Exotec heeft uitgerust met apparatuur voor voedselproducten en het is de derde grootste in zijn soort ter wereld", zegt Mourad Bensadik, directeur Supply Chain E-commerce voor Frankrijk.


Elyes Mechri, sitemanager en Mourad Bensadik, directeur Supply Chain E-commerce Carrefour Frankrijk

Voor meer informatie: 
Carrefour 
carrefour.com


Publicatiedatum:
© /



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven