Amerikaanse kruidenteler gaat flink groeien met nieuwe miljoenen

Het Amerikaanse Soli Organic, voorheen bekend als Shenandoah Growers, heeft middels een financieringsregeling met vastgoedontwikkelingsbedrijf Decennial Group 103 miljoen euro opgehaald. Dat heeft het bedrijf vorige week bekend gemaakt.

Het bedrijf krijgt ook een nieuwe bedrijfsnaam en merk, Soli Organic. Het woord Soli is afgeleid van het Latijnse woord voor bodem en weerspiegelt de cruciale rol van de bodem in het mogelijk maken van de missie van het bedrijf om goedkope, kwalitatief hoogwaardige, biologische producten die in de buurt zijn geteeld voor iedereen beschikbaar te maken.

Acht nieuwe teeltbedrijven
De overeenkomst met Decennial Group is een belangrijk onderdeel van de strategie van het bedrijf om de teeltcapaciteit verder uit te breiden om aan de groeiende vraag te voldoen. Het bedrijf is van plan om acht nieuwe teeltbedrijven te bouwen, naast de zeven die het momenteel exploiteert.

De financiering van de Decennial Group zal de bouw van drie van de acht geplande faciliteiten ondersteunen. Elke faciliteit van 100.000 m2 zal een jaarlijkse teeltcapaciteit van 2,27 mln kilo hebben. Het bedrijf kreeg onlangs de eerste faciliteit gefinancierd door Decennial Group. Die bevindt zich in Anderson County, South Carolina, en zal naar verwachting operationeel zijn in het tweede kwartaal van 2022.

"De samenwerking met Soli Organic sluit perfect aan bij de kerntaak van Decennial Group om waarde toe te voegen voor best-in-class werkmaatschappijen die op zoek zijn naar een geoptimaliseerde oplossing voor vastgoedinvesteringen en -ontwikkeling," aldus Scott Goodman van Decennial Group. "We geloven dat deze overeenkomst met Soli Organic de vastgoedbehoeften van het bedrijf zal ondersteunen op een manier die effectief, efficiënt en zeer schaalbaar is, terwijl de sociale impact wordt gemaximaliseerd."

"De steun van Decennial Group en equity partners stelt Soli Organic in staat om verder te schalen en te delen met meer retailklanten en meer consumenten in meer geografische gebieden," zegt Matt Ryan van Soli Organic. "Als gevolg hiervan is Soli Organic goed gepositioneerd om verder te bouwen op onze financiële en marktprestaties, ons groeiplan uit te voeren en gedifferentieerde biologische producten te leveren die voldoen aan de bestaande en toekomstige vraag van klanten."

De naamswijziging in Soli Organic is met onmiddellijke ingang van kracht. In het voorjaar van 2022 zal Soli Organic de merknaam worden voor geselecteerde productlijnen.

Voor meer informatie:
Soli Organic
www.soliorganic.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven