Eind september werd Lidl voor de 10e maal door GfK uitgeroepen tot supermarkt met de beste AGF-afdeling. In een 360 graden reclamecampagne delen ze het geheim achter dit succes: "zo van het land in je hand", zonder tussenkomst van groothandels en veilingen.
De campagne
Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: “Iedereen weet inmiddels dat Lidl de nummer 1 is in groente en fruit. Maar als je iemand vraagt waaróm dat zo is, blijft het antwoord vaak schuldig. Daarom doen we in deze campagne uit de doeken hoe het komt dat wij toch altijd weer die beker in ontvangst mogen nemen. Met onze manier van werken, kunnen we onze groente en fruit sneller, verser en dus goedkoper de winkels in krijgen. Daar ligt het succes achter onze formule.”
De campagne is zondagavond gestart en is te zien en horen op TV, radio, online, print en social kanalen. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.
Bron: Lidl