CASI, een Spaanse groentecoöperatie, zal volgende week op Fruit Attraction enkele noviteiten voorstellen die het begin van het nieuwe kasseizoen luister moeten bijzetten. Het nieuwe seizoen kondigt zich aan met tal van uitdagingen voor deze telersvereniging waarvan het directieteam onlangs is gewijzigd.
CASI, afkorting voor Cooperativa Agrícola San Isidro, zal op Fruit Attraction een stand van twee verdiepingen hebben waar klanten kennis kunnen maken met de nieuwe specialties in het assortiment van meer dan 30 referenties. Klanten zullen er ook de Organic by CASI-lijn en het campagnebeeld voor het nieuwe seizoen kunnen bewonderen.
CASI heeft de afgelopen jaren een breed scala aan tomatenspecialties geïntroduceerd. De in tomaten gespecialiseerde coöperatie is diversifieert het aanbod op basis van de vraag van de steeds veeleisender wordende consument.
Nieuw dit jaar is de Corazón-tomaat uit de Flamenko by CASI-specialtieslijn. "Het is een stevige tomaat met een smaak die niemand zal teleurstellen. Het is een specialty die helemaal anders is dan wat de markt de laatste jaren heeft zien verschijnen. Deze tomaat herinnert aan de traditionele rassen en we weten zeker dat onze klanten dit product zeer positief zullen onthalen", vertellen ze bij CASI.
Bio-teelt
CASI teelt al meer dan zeven decennia tomaten met de nadruk op specialties. Dit seizoen zet het bedrijf ook volop in op de Organic by CASI-lijn, met een uitbreiding van het areaal met 20%. Voor volgend seizoen is het van plan de bio-teelt met zelfs 50% uit te breiden.
CASI gaat naar de eerste face-to-face editie van de beurs sinds het begin van de pandemie, met een nieuw directieteam dat in juli werd gekozen. De officiële presentatie van de nieuwigheden zal dus het startpunt zijn van een nieuwe fase met een pas gekozen directie.
Op Fruit Attraction is CASI te vinden in paviljoen 9 (9D04).
Voor meer informatie:
CASI
www.casi.es