Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse campagne belicht voordelen van aromatische planten

Aromatische planten bieden een breed scala aan voordelen in huis, tuin, onmiddellijke omgeving en stadstuin. Maar door het feit dat ze zo aanwezig zijn, zowel buiten als in de keuken, worden ze niet altijd opgemerkt. Het gaat onder meer over tijm, rozemarijn, lavendel en groene munt. Daarom wil de Spaanse "Europa Bloeit"-campagne de voordelen van deze en andere planten belichten in de Spaanse en Duitse markt.

De meest voorkomende aromatische planten die men in de verschillende verkooppunten in Spanje kan vinden zijn onder andere tijm, rozemarijn, lavendel, munt, groene munt, basilicum of salie. Als smaakmaker in een groot aantal recepten wakkeren deze planten de creativiteit aan in de keuken. Daarnaast zijn ze ook het hoofdingrediënt in kruidenthees.

Het telen van aromatische planten is vrij eenvoudig, omdat het zeer resistente soorten zijn die slechts een flinke dosis zonlicht en af en toe wat water nodig hebben. Het vermogen van aromatische planten om droogteperiodes door te komen, bevordert zelfs duurzaam tuinieren. Ze trekken ook bestuivende insecten aan in steden en tuinen, en als ze worden geteeld voor eigen consumptie, helpen ze de ecologische voetafdruk te verkleinen. Aromatische kruiden worden praktisch in heel Spanje geteeld, zowel aan de kust als in het binnenland.

Het belangrijkste doel van de "Europa Bloeit"-campagne, gepromoot door de Spaanse koepelorganisatie Fepex, is om de positieve invloed van planten op het fysieke en psychologische welzijn van mensen in beeld te brengen, zowel thuis als op het werk of tijdens de vrijetijdsbesteding. De campagne wordt medegefinancierd door de EU en vindt plaats in Spanje en Duitsland, een belangrijke bestemming voor planten uit Spaanse kwekerijen. Vorig jaar exporteerde Spanje voor ruim € 43 miljoen planten en bloemen naar Duitsland.

Voor meer informatie:
Europa Florece
www.europaflorece.es

Publicatiedatum: