Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

On the way to PlanetProof Week officieel gestart op erf fruitteler

Met een winkelwagen vol met On the way to PlanetProof producten openden klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, maandag officieel de On the way to PlanetProof Week. Deze week staan de producten met het keurmerk vol in het zonnetje in supermarkten, televisiespots en social media.

Helga blikt eerst kort terug naar de lancering van het keurmerk in mei 2017. Al vanaf de start zet zij zich graag in als ambassadeur voor het keurmerk, “omdat het écht iets voorstelt”.

Fruitteler Bert den Haan verwelkomt de genodigden met veel enthousiasme op zijn erf. Hij vertelt het publiek over zijn duurzame bedrijfsvoering en inspanningen voor het keurmerk. ''We hebben flink geïnvesteerd in een duurzamere productie. Zo heb ik bijvoorbeeld ruim 500 zonnepanelen op het dak van onze schuur laten plaatsen, waarmee wij meer dan zelfvoorzienend zijn. Bert vraagt speciale aandacht voor de waardering voor de teler; ik vind het belangrijk duurzaam fruit te produceren, maar het moet zich uiteindelijk wel terugbetalen. “On the way" gaat ook over de portemonnee ”, aldus Bert.

Het belang van waardering
“We gaan nu een nieuwe fase in”, zegt Gijs Dröge, directeur SMK. Vier jaar geleden hebben we On the way to PlanetProof gelanceerd om boeren en telers over te halen; het boodschappenkarretje is nu behoorlijk gevuld met gecertificeerde producten. In deze volgende versnelling gaan we het keurmerk nog bekender maken, zodat de consument wéét waar het keurmerk voor staat. Gijs sluit zich daarom aan bij de oproep van Timo Hoogenboom – CEO van HAK –, om samen met de overheid en de markt te komen tot een promotiefonds. Gijs Dröge geeft aan dat de omvang van het keurmerk maakt dat het een concrete invulling geeft aan het duurzame landbouwbeleid van de overheid. Door samen de kar trekken, kan het keurmerk de aandacht krijgen die het verdient.

Sjaak van der Tak sluit zich hierbij aan: “De overheid kan bijdragen om te zorgen dat de consument net zo duurzaam consumeert als de Nederlandse boer met On the way to PlanetProof nu al produceert. Sjaak benadrukt dat de Nederlandse boer zich onderscheidt in prestaties op het gebied van kwaliteit, efficiëntie en duurzaamheid. Support voor het ‘On the way to’ van het keurmerk is heel belangrijk, want hiermee kunnen boeren stappen blijven zetten”.

Voor meer informatie:
Wim Uljee
SMK
+31 (0)70 358 63 00
smk@smk.nl 
www.smk.nl 

Publicatiedatum: