Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Beter jaar voor Egyptische verpakkingsindustrie

"We merkten de noodzaak om milieuvriendelijke verpakkingen te ontwikkelen"

Verpakkingen in Egypte zullen veel minder plastic bevatten als het aan verpakkingsfabrikant Freshdeal ligt. Het bedrijf is erin geslaagd om ongeveer 85% van het plastic uit zijn druivenverpakking te halen en heeft ook tijdens het aardbeienseizoen vooruitgang geboekt.

Volgens Mohammed Ali, oprichter en CEO van Freshdeal, is 2021 een veel beter jaar voor duurzame verpakkingen. "Het is tot nu toe een opmerkelijk jaar geweest en het is absoluut beter dan vorig jaar, toen de pandemie ons allen hard raakte en iedereen dwong in lockdown te gaan. Maar dit jaar hebben we een toegenomen vraag naar verpakkingen gemerkt, met name naar duurzame en milieuvriendelijke materialen. We zijn verheugd te zien dat er in onze markt meer aandacht is voor voedselveiligheid. Onze groei blijft overigens niet alleen beperkt tot de exportsector, want ook in Egypte zelf weren levensmiddelenwinkels steeds meer plastic uit het schap."

De verpakkingen van Freshdeal hebben dit jaar behoorlijk wat aandacht getrokken op de druivenmarkt, omdat het bedrijf erin geslaagd is om een groot van het plastic uit hun verpakkingsoplossingen te verwijderen. "De nieuwe verpakking voor druiven bespaart maar liefst 85% op plastic, want het is gemaakt van sterk, vochtbestendig papier en bedrukt met inkt op waterbasis. De verpakking bevat een klein venster van bioplastic. De ventilatiepatronen zorgen ervoor dat de druiven kunnen ademen. Het ontwerp is ook volledig aanpasbaar aan de wensen van de klant, in tegenstelling tot plastic verpakkingen die alleen de mogelijkheid bieden tot een bedrukte sticker."

"Op alle kanten van onze kartonnen punnets kunnen unieke patronen, logo's of teksten aangebracht worden, waardoor bedrijven hun merk in de verf kunnen zetten en opvallen. We merkten een enorme behoefte om innovatieve, milieuvriendelijke verpakkingen te ontwikkelen die voldoen aan de vraag op binnen- en buitenlandse markten. FreshDeal heeft het voorbije seizoen meer dan een miljoen kartonnen punnets en papieren zakken voor telers en exporteurs van Egyptische druiven geproduceerd."

De verpakkingen die Freshdeal levert, worden ook gebruikt voor aardbeien. "We hadden de eer om samen te werken met enkele van de grootste verse aardbeienexporteurs van Egypte. We leverden volledig plasticvrije 250 en 400 grams verpakkingen met een hobbelige basis om de aardbeien te beschermen tegen trillingen en schokken tijdens het transport", vertelt Ali.

2020 was wegens corona een moeilijk jaar voor Freshdeal, maar volgens Ali is de situatie ondertussen verbeterd. "Ons bedrijf kreeg ook klappen in coronatijd door de onzekere marktsituatie vanwege de lockdowns in heel de wereld. Er was minder vraag naar onze verpakkingsoplossingen en ook de Egyptische AGF-sector kreeg het zwaar te verduren. Gelukkig trok de markt weer aan en zagen we een grote vraag naar papieren zakken tijdens het druivenseizoen."

"We blijven streven naar een milieuvriendelijkere wereld. Tot nu toe hebben we papieren zakken gemaakt voor champignons, aardappelen, uien en citrus, evenals punnets voor vele groenten en fruitsoorten, waaronder zachtfruit, cherrytomaten en kruiden voor verschillende supermarktketens. We hebben het voorrecht om samen te werken met Kray8, een creatief Egyptisch marketingbureau, aan de ontwikkeling van innovatieve verpakkingsontwerpen. Ten slotte wil ik iedereen uit de AGF-branche uitnodigen om contact met ons op te nemen en samen te werken om plastic voor eenmalig gebruik uit de markt te weren. Samen kunnen we bouwen aan een betere wereld", besluit Ali.

Voor meer informatie:
Mohammed Ali
Freshdeal
+20 1111 395 055
info@freshdeal.me 

Ahmed Hosseiny
Kray8
+20 111 656 611
www.freshdeal.me 

Publicatiedatum: