Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Youri Aerts, Fruit At Work

"Binnen 10 dagen waren we 60% van onze klanten kwijt"

Tholen - “Ik ga er niet over liegen, maar 2020 was voor ons een heel moeilijk jaar”, zegt Youri Aerts van Fruit At Work. “Het jaar ging veelbelovend van start met een recordomzet in Q1. Maar toen corona ons land binnenkwam viel binnen tien dagen zo’n zestig procent van ons klantenbestand weg.”

Het bedrijf Fruit At Work heeft als corebusiness, zoals de naam ook zegt, het leveren van fruitboxen aan bedrijven. Toen door de pandemie het gros van de werkende samenleving thuis ging werken, viel dus een groot deel van hun afzet weg. “Het was een enorme klap”, zegt Youri. “We leveren geen fruitboxen aan de verpleeg- of ziekenhuizen, voornamelijk juist de kantoren. En die orders kwamen niet meer.”

Logistiek netwerk
“Toch kregen we ook opdrachten die we in andere tijden nooit zouden krijgen”, zegt Youri. Door het virus steeg het belang van gezond eten en het hebben van een gezonde levensstijl. Ook bedrijven die iets voor hun thuiswerkende werknemers wilden doen keken sneller naar gezonde attenties. Zo kreeg Fruit At Work bijvoorbeeld een opdracht van Siemens waarbij het bedrijf bij al zijn werknemers een gezond pakket wilde laten bezorgen, maar ook Apple kwam met een opdracht voor een wafelpakket inclusief recept, ingrediënten en natuurlijk vers fruit. Of een bedrijf dat een online wijnavond organiseerde voor zijn medewerkers, waarbij ze een wijnpakket met kaasplankje en druiven liet samenstellen en bezorgen. Fruit At Work had dan soms qua fruit maar een klein aandeel in het pakket, maar stelde wel geheel de pakketten samen.

“Door ons uitgebreide (logistieke) netwerk konden we deze orders in een rap tempo verwerken en bezorgen”, zegt Youri. “De succesvolle eerste drie maanden, de interessante opdrachten die zo nu en dan toch kwamen en het gebruiken van onze creativiteit om toch omzet te kunnen maken, hebben ervoor gezorgd dat we 2020 toch met zwarte cijfers konden afsluiten, zonder iemand van onze werknemers te hoeven laten gaan.”

Naast deze opdrachten lanceerde Fruit At Work ook nieuwe producten zoals de Sangriabox. “Creatief bezig zijn weerhield ons er wel van om bij de pakken neer te gaan zitten. We konden nu juist laten zien dat wij als fruitleverancier volledig de klant kunnen ontzorgen en tot veel dingen in staat zijn”, aldus Youri.


De sangriabox van Fruit At Work

Terug naar normaal
Vanaf half augustus loopt het echter weer storm bij het bedrijf. “We zagen dit wel aankomen”, zegt Youri. “Afgelopen 14 dagen zijn we ook actief weer bezig met reclames en zien we dat bedrijven weer starten met op kantoor werken. We hopen dat, net zoals de eerste drie maanden van 2020 dat jaar hebben gered, de laatste maanden van dit jaar de rest van 2021 kunnen compenseren.” Daarnaast zijn ook de scholen weer open en krijgt het bedrijf meer en meer orders binnen van vooral Brusselse onderwijsinstellingen. “We hopen dat dit blijft doorzetten en we binnenkort weer terug kunnen naar normaal”, aldus Youri.

Fruit voor de overheid
Fruit At Work heeft dit jaar weer het raamcontract met de Vlaamse overheid kunnen verlengen met 4 jaar. "De ingeslagen weg van duurzaam ondernemen heeft duidelijk gesmaakt en we zijn blij dat we dit mogen herhalen voor de Vlaamse overheidsinstellingen de komende 4 jaar", besluit Youri. 

Voor meer informatie:
Youri Aerts
Fruit At Work
Senator A. Jeurissenlaan 1154
Bus B
3520 Zonhoven, België
+32(0)11 825 844
info@fruitatwork.eu  
www.fruitatwork.eu