Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw aardbeienbakjes van kwekerij Schwering nu in de winkel

Schwering is een écht Hollands familiebedrijf uit de Noordoostpolder met jarenlange ervaring in de aardbeienteelt. Met het kwaliteitsmerk Fruit Juweeltjes richt Schwering zich op het segment van groentespeciaalzaken in Nederland. Fruit Juweeltjes is als aardbeienmerk begin 2009 geïntroduceerd. De verpakkingen van Fruit Juweeltjes bestonden uit traditioneel zwarte kunststof bakjes met bedrukte inlay’s. In 2018 vroegen Jeroen en Karin Schwering aan Primalabel om samen met hen na te nadenken over de vernieuwing van hun bedrijfsuitingen en verpakkingen.



"Wij hebben het stap voor stap aangepakt. De eerste zet was de ontwikkeling van bedrijfspresentatie van kwekerij Schwering en aardbeienmerk Fruit Juweeltjes. Vervolgens kwamen de nieuwe website en de aardbeienverpakkingen aan de beurt. Het resultaat mag er zijn: een eigentijdse bedrijfshuisstijl en opvallend consumentenmerk, beide met als verbindend element een sprekend beeldmerk: de rode aardbei met een gouden kroontje. Dit beeldmerk komt terug op de door PrimaLabel ontworpen communicatie items: visitekaartjes, briefpapier, verpakkingen, social media content en website. Het is essentieel dat alle uitingen dezelfde uitstraling hebben, zodat er een sterk merk ontstaat met ‘visuele synergie’ van herkenbare elementen", aldus Elena Kazakova van PrimaLabel.


Bram en Jeroen Schwering en team

"Wij weten allemaal dat kleur 'zwart' sterk domineert in de wereld van aardbeienverpakkingen, terwijl consumenten juist de voorkeur geven aan frisse sprekende kleuren. Aardbeien worden tenslotte geassocieerd met de gezelligheid van mooie zomerse dagen, blauwe luchten en stralende zon. Als je aan aardbeien denkt, dan denk je aan de gezelligheid van een feestje in de tuin met lekkere aardbeiengebakjes, of aan een verwenontbijt met rijkelijk belegde broodjes verse aardbeien. Dit zijn voor PrimaLabel de belangrijke vertrekpunten in het ontwerpproces. De uitstraling van Fruit Juweeltjes en de nieuwe aardbeienbakjes is fris en fruitig, vriendelijk voor het oog en het milieu, opvallend in het schap en verleidelijk."

Het ontwerp is gemaakt met lieflijke illustraties om het ambachtelijke karakter van de Fruit Juweeltjes te benadrukken. Tot slot is er een leuke verrassing op de bodem van het bakje te vinden die de merkbeleving doet versterken. "Iedereen vindt onze nieuwe aardbeienbakjes zo mooi, dat ze zelfs zonder aardbeien zouden verkopen," vertelt Jeroen Schwering. "Dit is een aardbeienbakje wat echt bij ons past en ook veel positieve reacties oproept van onze klanten. In dit speciaal aardbeienbakje komen onze heerlijke aardbeien pas echt goed voor de dag."

Aardbeienbakjes op maat
PrimaLabel is specialist in het ontwerpen van productverpakkingen voor zachtfruit en groenten, zoals de aardbeienbakjes. "De aardbeienverpakkingen die wij ontwikkelen zijn echte eyecatchers waarin het product tot zijn recht komt en extra opvallend en aantrekkelijk wordt voor de consument. Daarnaast zorgen we dat de aardbeienbakjes stevig worden uitgevoerd en geschikt zijn voor het vervoer, optimale opslag en verkoop. Omdat wij veel ervaring hebben binnen deze marktsegment, weten wij precies waar we op moeten letten bij het ontwerp en de productie", aldus Elena Kazakova. "De nieuwe branding van Fruit Juweeltjes is onderscheidend, duurzaam en trendsettend."

"De charme van een familiekwekerij vonden wij een mooie kapstok voor de visuele communicatie. Wij hebben daarom de keuze gemaakt voor bedrijfs- en lifestyle fotografie in een gezellige setting bij de familie Schwering. Iedereen deed eraan mee en Bram (bijna 8) en Isa (5) waren onze topmodellen. Het was een drukke dag en wij hebben naast verschillende sfeersettings en gerechten ook bedrijfsopnames gemaakt. Daarmee heeft Primalabel een basis gecreëerd voor de social media content en andere communicatie items, zoals de nieuwe website van Fruit Juweeltjes, die momenteel in de maak is."

Voor meer informatie:
Kwekerij Schwering
Blokzijlerdwarsweg 6
8316 RA Marknesse
+31 (0)527 203114
vofschwering@hetnet.nl 

Elena Kazakova
Primalabel
Emmalaan 25
1075 AT Amsterdam
+31-626070725
elena@primalabel.nl
www.primalabel.eu 

Publicatiedatum: