Proeverij voor twee nieuwe tomatenrassen in China

Syngenta Group China organiseerde op 7 augustus 2021 in Shanghai de 'Flavor Journey - Yoom cocktailtomaat en Nebu cherrytomaat proeverij'. Deze twee tomatenrassen zullen verkrijgbaar zijn in de Chinese premium supermarktketen Ole, waar Chinese consumenten hun smaakpapillen kunnen laten kennismaken met een volgens het veredelingsbedrijf 'geheel nieuwe ervaring'.

De CEO van de Syngenta Group, Erik Fyrwald; de directeur van de Syngenta Group China, Tan Hengde; de vice-directeur van de Syngenta Group China en directeur van MAP Digitized Agriculture, Ying Minjie; de CEO van Dole China, Chen Yongkang; de CEO van Beijing Polaris, Xu Dan; een woordvoerder van Ole; de CEO van Tianxia Xingnong, Hu Haiqing, evenals de media en andere hooggeëerde gasten uit de sector namen deel aan de proeverij.

De Yoom cocktailtomaat en de Nebu cherrytomaat zijn twee rassen die in de loop der jaren door de Syngenta Groep zijn veredeld. De twee rassen hebben niet een heldere kleur met een knapperige smaak en een combinatie van zoet en zuur.

Tijdens de proeverij hebben Erik Fyrwald, CEO van de Syngenta Group, en Chen Yongkang, CEO van Dole China, samen de twee rassen aan de consument voorgesteld.

Daarnaast ontwikkelde het team van Da Dong, oprichter van Artistic Conception of Chinese Cuisine, een aantal gerechten met de Yoom cocktailtomaat en de Nebu cherrytomaat als hoofdingrediënten. 

Er waren ook exquise drankjes in westerse stijl en unieke drankjes in Chinese stijl op basis van de Yoom- en Nebu-tomaten.

Kwaliteitstuinbouw ontmoet 'fine dining'
Op de verpakking van deze twee tomatenmerken staat een MAP beSide QR-code waarmee klanten het product kunnen traceren tot aan het oorspronkelijke teeltgebied.

Samenwerking
Dit evenement was ook de eerste stap in de samenwerking tussen Tianxi Xingnong en Syngenta Group voor de promotie van de merken Yoom en Nebu. Hu Haiqing, CEO van Tianxi Xingnong, gaf een korte beschrijving van het proces van merkvorming, dat heeft geleid tot de tomatenmerken Yoom en Nebu.

Tianxi Xingnong besteedt veel aandacht aan twee belangrijke aspecten van merkvorming. Ten eerste onderzoekt het team de verschillende lagen van een product, zoals kleur, geur, smaak, vorm en structuur om de unieke kwaliteiten van een product te bepalen.

Yoom komt van het Chinese 'yang mu' of 'bewondering opwekken'. De kleur van dit tomatenras valt op tussen andere tomaten en de naam weerspiegelt dat gevoel van grootsheid en grandeur. Deze tomaat heeft ook de vorm van een kleine rode ster, wat perfect past bij deze honderdste viering van de oprichting van de CCP.

De Nebu is zuiver rood. Consumenten die dit tomatenras proeven, merken onmiddellijk de zoete smaak op. "Daarom hebben wij deze tomaat de naam "tian jiu wo" gegeven, oftewel "zoet kuiltje"."

Buitenlandse merken die de Chinese markt betreden, hebben merknamen nodig die onmiddellijk betekenis overbrengen op de Chinese consument. Daarom heeft het team van Tianxia Xingnong gekozen voor de merknamen die de unieke kwaliteiten van de Yoom- en Nebu-tomaten uitdrukken.

Het bedrijf ontwikkelde een CP-oplossing (creatieve verpakking) voor de twee tomatenmerken. Deze nieuwe merken werden geïntroduceerd rond de zevende juli, of "dubbel zeven", wat een traditionele Chinese feestdag is.

Het team van Tianxia Xingnong ontwikkelde een gecombineerde verpakking met Mickey Mouse aan de rechterkant en Minnie Mouse aan de linkerkant die elkaar in het midden ontmoeten voor een kus. En bovenaan de verpakking is een strik die de twee samenbindt. Dit soort verpakking speelt een mooie rol, vooral in deze twee jaar van pandemie waarin mensen niet meer zoveel met elkaar in contact kunnen komen als vroeger. Deze geschenkverpakking helpt om een gevoel van nabijheid en aanraking over te brengen. 

Foto rechts: CEO Erik Fyrwald van de Syngenta Groep is blij met de twee nieuwe merken

Bron: Tianxia Xingnong


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© GroentenNieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven