Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"we moesten zelfs al extra ruimte reserveren voor het Holland-paviljoen"

Stijgende Nederlandse belangstelling voor Fruit Attraction 2021 in Madrid

Professionals uit alle geledingen van de wereldwijde groenten- en fruitsector krijgen straks de kans om elkaar weer te ontmoeten in Madrid na een onderbreking als gevolg van de pandemie. Fruit Attraction houdt een speciale editie waarin het de sectorpartners opnieuw face-to-face ontmoetingen aanbiedt.

Hoewel veel bedrijven hun aanwezigheid als exposant op de beurs al hebben bevestigd, speelt er toch nog enige onzekerheid na de heropflakkering van coronabesmettingen in een groot deel van Europa. Het wordt daarom voor velen nog afwachten hoe de situatie zich verder ontwikkelt. Enkele bedrijven die al de beslissing hebben genomen om hun stand op Fruit Attraction in te richten, leggen hieronder de reden van hun keuze uit.

Nederland: "Het Holland-paviljoen zit vol, we moesten zelfs al extra ruimte reserveren"
De Nederlandse bedrijven zijn niet van plan om de kans te laten schieten om weer te exposeren op een beurs. De belangstelling is zelfs nog groter dan in andere jaren.


Bezoek van de Spaanse minister van Landbouw en Visserij Luis Planas aan het Holland-paviljoen in 2019

Yvonne Wigchert, coördinatrice van Holland Fresh Group, dat in paviljoen 10 komt te staan, zegt dat de beurssfeer op dit moment goed is. "De bedrijven verwachten een live beurs om elkaar weer te kunnen ontmoeten. Het Holland-paviljoen zit vol, we moesten zelfs al extra ruimte reserveren."

VOG Consortium (Italië): "We zijn benieuwd hoe de organisatoren omgaan met de fysieke aanwezigheid en de toestroom van bezoekers"
De algemeen directeur van het Italiaanse VOG Consortium, Walter Pardatscher, zegt dat Fruit Attraction ondanks zijn prille leeftijd van nog geen 15 jaar toch al bewezen heeft een van de belangrijkste AGF-beurzen te zijn.

“We zijn erg blij dat deze editie live doorgaat. We zullen voorzichtig moeten zijn en alle nodige voorzorgsmaatregelen moeten nemen, maar het wordt effectief de eerste internationale gelegenheid om elkaar weer persoonlijk te ontmoeten. We zijn benieuwd hoe de organisatoren omgaan met de fysieke aanwezigheid en de toestroom van bezoekers, maar het is een eerste grote stap naar de normale gang van zaken. Fruit Attraction is voor ons een heel belangrijk onderdeel van het appelseizoen en daar zullen we de nieuwe rassen van VOG Consortium presenteren. De beurs zal ons de mogelijkheid bieden om de nieuwe Marlene®-campagne voor te stellen die bol zit van de nieuwigheden."

Planasa: "Dit is het moment om een positieve houding aan te nemen"
"Fruit Attraction is voor ons de gelegenheid om al onze nationale en internationale klanten te ontmoeten en om in contact te komen met potentiële klanten die ons nog niet kennen of ons alleen virtueel kennen", zegt Paula Crespo, Marketing Manager bij Planasa, een van de grootste marktspelers op het gebied van veredeling en vermeerdering van zachtfruitrassen. “Beetje bij beetje is Fruit Attraction een referentie-evenement geworden voor de AGF-sector in praktisch alle landen ter wereld. Jaar na jaar zie je hoe de beurs groeit en hoe nieuwe markten en nieuwe bedrijven zich aansluiten dankzij de promotie en de goede organisatie van het evenement."


Vertegenwoordiging van Planasa in de laatste live editie van Fruit Attraction

"Het feit dat we vorig jaar niet in levenden lijve konden deelnemen heeft ons toch parten gespeeld in die zin dat onze klanten en retailers niet persoonlijk feedback hebben kunnen geven op ons werk en dat we niet op een mooie manier hebben kunnen afronden wat tijdens eerdere bezoeken aan teeltbedrijven is besproken. Veel van die bezoeken hebben trouwens ook niet plaatsgevonden om dezelfde reden. Het digitale formaat is van grote waarde gebleken tijdens de pandemie om toch voeling te kunnen houden met wat leeft in de sector, maar persoonlijk contact is essentieel bij het bespreken van bepaalde thema’s en het creëren van kansen voor samenwerking en afzet", vervolgt Paula Crespo.

"Zolang de situatie ons in staat stelt om aanwezig te zijn met alle veiligheidsgaranties, niet alleen voor ons team, maar ook voor onze medewerkers en klanten, zullen we deelnemen aan de volgende editie van Fruit Attraction. We verwelkomen de mogelijkheid van een live event, maar we blijven voorzichtig en tot het laatste moment zullen we bekijken of er voldoende garanties zijn voor een veilig verloop van de beurs", aldus Paula. "De boodschap die ik zou willen geven aan wie nog twijfelt, is om zich in te schrijven met in het achterhoofd de mogelijkheid dat het evenement uiteindelijk nog geannuleerd moet worden of de mogelijkheid om zelf op het laatste moment af te zien van deelname. Maar nu is het het moment om een positieve houding aan te nemen. Fruit Attraction en IFEMA hebben trouwens veel veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd en ze bieden ook veel garanties in het licht van een mogelijke annulering", voegt ze eraan toe.

Huercasa: "We zouden graag weer zakelijke relaties onderhouden op de manier van weleer"
Voor het Spaanse bedrijf Huercasa is Fruit Attraction een van de beste manieren om haar nieuwe producten en formaten aan de markt en (potentiële) klanten voor te stellen.


Het team van Huercasa op Fruit Attraction 2019

"Vorig jaar was een atypisch jaar waarin we allemaal zakenreizen en beurzen hebben moeten vervangen door videovergaderingen. Die waren nuttig, maar we missen toch het persoonlijke contact met onze klanten en leveranciers. We zouden graag weer zakelijke relaties onderhouden op de manier van weleer en dat betekent meteen ook een stukje terug naar het normaal in ons dagelijkse leven. We hopen dat de omstandigheden het zullen toelaten om Fruit Attraction te kunnen beleven zoals vroeger, met een veelvoud aan exposanten en bezoekers", zegt Eduardo Lambás, commercieel directeur van Huercasa.

AM FRESH: "De trein rijdt weer en het heeft geen zin om op zo'n belangrijk moment op het perron te blijven staan"
"Bij AM FRESH zijn we van mening dat Fruit Attraction een geweldige kans biedt om niet alleen onze producten en diensten te laten zien, maar ook om te tonen wie we zijn als bedrijf. Bovendien is het een unieke kans om de banden die we hebben met andere bedrijven te versterken, nieuwe samenwerkingen te verkennen en van elkaar te leren", zegt Patricia Sagarmínaga, Marketing Manager bij het bedrijf.

"Het afgelopen jaar hebben we kunnen zien hoe beurzen zijn vervangen door online evenementen, webinars en virtuele presentaties. De technologie heeft geprobeerd de effecten van de pandemie zoveel mogelijk te verzachten, maar niets kan het persoonlijke contact vervangen. En in een sector als de onze is het kunnen ruiken, aanraken en proeven van een stuk fruit niet hetzelfde als het zien op een foto of in een video. Je kunt je ook geen volledig oordeel vormen over hoe een stuk fruit eruitziet in een verpakking die er speciaal voor is ontworpen. Dat moet je echt zien en voelen om de consument de beste ervaring te kunnen aanbieden", zegt Patricia.


Het team van AM FRESH tijdens Fruit Attraction 2019

"We kijken uit naar een hernieuwd persoonlijk contact met onze klanten en onze partners en om met eigen ogen te zien wat er in onze sector reilt en zeilt en wat de verwachtingen zijn voor de nabije toekomst. De AGF-sector is immers een van de sectoren die versterkt uit de pandemie is gekomen. De trein rijdt weer en het heeft geen zin om op zo'n belangrijk moment op het perron te blijven staan kijken."

Distrimex (Frankrijk): "Onze activiteit stoelt op uitwisseling en ontmoeting"
"Met een stand op een internationale beurs als Fruit Attraction kun je je bedrijf, je producten en je merken voorstellen. Daarnaast zijn uitwisselingen met andere professionals nodig om voeling te krijgen met wat er zich beweegt in de sector. De beurs is een vat vol informatie", zeggen ze bij het Franse import- en exportbedrijf Distrimex.


Vertegenwoordiging van Distrimex in de laatste editie van Fruit Attraction

"Vanwege de pandemie en de onmogelijkheid van zakenreizen, wordt deze editie bijzonder, aangezien het het eerste grote evenement wordt sinds de uitbraak van het coronavirus. We verwachten ondanks de beperkingen een goede opkomst. We zullen er met onze partners kunnen praten en nieuwe contacten opbouwen. We hopen opnieuw de focus te kunnen leggen op onze hoofdactiviteit, want die stoelt vooral op uitwisseling en ontmoeting", aldus de medewerkers van Distrimex.

Publicatiedatum: