Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We krijgen zelfs mails van consumenten dat ze deze verpakkingsvorm zo waarderen"

Duitse tomatenteler Bong aan de slag met Johannes-verpakkingslijn onder private label

Tholen - Enkele jaren geleden introduceerde groothandelaar AGF-Holland de plasticvrije verpakkingslijn Johannes, bestaande uit mandjes, schalen en banderols van speciaal ontwikkeld natuurkarton, waarbij gebruik wordt gemaakt van 100% biologisch afbreekbaar materiaal. Alle verpakkingen zijn nu ook beschikbaar met een sluit/clickdeksel.

Inmiddels zijn er meerdere telers en importeurs ook aan de slag gegaan met de verpakking onder private label, waaronder de Duitse tomatenteeltfamilie Bong uit Bergheim. Voor Michael Bong kwam daarmee een wens in vervulling: "We hoorden van één van onze retailklanten dat ze de plastic verpakkingen waarin wij al jaren onze tomaten leverden volledig wilden verwijderen. Zo zijn we op internet op zoek gegaan naar een leuke, mooie, maar vooral meer natuurlijke manier om onze tomaten te verpakken. Toen we de verpakkingslijn van AGF-Holland zagen, waren we meteen verliefd op deze verpakkingslijn."

"Het telefonisch contact met AGF Holland verliep meteen erg prettig. We hebben aangegeven waar we naar op zoek waren, waarna we snel een aantal monsters kregen die we aan onze klanten konden laten zien. De klant was meteen enthousiast, dus hebben we gelijk de verpakkingen besteld. Toen onze laatste plastic dozen op waren en de nieuwe kartonnen dozen nog niet waren geproduceerd kwam men met de auto vanuit Nederland om dozen te leveren om het gat te overbruggen. Deze ongecompliceerde hulp hebben we erg gewaardeerd", vertelt de Duitse tomatenteler.

Inmiddels is Bong al enkele weken de tomaten aan het verpakken in de nieuwe Johannes verpakking en de ervaringen zijn erg positief. "We krijgen nog steeds veel positieve feedback van onze klanten, zelfs van consumenten krijgen we e-mails hoe blij ze zijn met onze natuurlijke tomatenverpakking in deze mooie en ecologisch verantwoorde nieuwe doosjes. Het inpakken kost nu weliswaar iets meer werk vanwege het vaste deksel, maar dat wisten we vooraf en de meerkosten worden betaald door de klanten die onze tomaten bestellen", besluit Michael Bong.

Voor meer informatie:
Johannes Janssen
AGF-Holland
De Weijert 26
8325 EM Vollenhove
+31(0)527 224 950
info@johannes.nl
www.johannes.nl