Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bayer’s groentezadenbedrijf sponsort museum Sow to Grow

Bayer’s groentezadentak gaat een vijfjarige samenwerking aan met museum Sow to Grow in Enkhuizen. Het museum biedt bezoekers inzicht in de plantenveredeling, die onder meer bijdraagt aan de productie van voldoende, kwalitatief en lekker eten. Bayer sponsort het museum met in totaal 75.000 euro en wil ook inhoudelijk bijdragen.

Plantenveredeling is bij het grote publiek een minder bekend proces. Veredelaars selecteren planten met erfelijke eigenschappen die gewassen opleveren die op allerlei manieren beter zijn. Ze leveren bijvoorbeeld de teler een grotere oogst op, zijn beter bestand tegen ziekten en plagen, zien er beter uit of smaken lekkerder. De inzet is om water, energie en ruimte te besparen.

“Meer met minder dus, waarmee de sector bijdraagt aan een duurzamere wereld”, legt directeur Joost van Regteren van Bayer’s groentezadenbedrijf uit. “Plantenveredeling wordt door de snel groeiende wereldbevolking en de opwarming van de aarde steeds belangrijker. Tegelijk weten mensen steeds minder over waar hun voedsel vandaan komt, wat kan leiden tot misverstanden. Sow to Grow helpt die afstand tussen ons en de maatschappij overbruggen.”

Een bijzondere regio
Sow to Grow staat niet toevallig in Enkhuizen. De regio staat bekend als ‘Seed Valley’. De IJsselmeerrand onderscheidt zich met een goed micro-klimaat waar gewassen in het vroege voorjaar en in de late herfst niet bevriezen. Water is volop aanwezig en de regio telt relatief weinig schadelijke insecten. Tel er een flinke dosis ondernemerschap bij op en je hebt de sterkste veredelingsregio ter wereld. “We zijn het levende visitekaartje van de sector,” legt voorzitter Henk van Wielink uit.

“Sow to Grow vertelt het complete verhaal met een geweldige collectie en op een interactieve manier,” aldus Van Regteren. “Bayer is trots onderdeel uit te maken van dit succesverhaal en is graag partner van het museum.”

Voor Seminis, het merk voor vollegrondsgroente, is een vestiging in Enkhuizen een cruciale schakel in de verwerking, behandeling en distributie van zaden voor de teelt van groenten zoals wortel, spinazie en venkel.

Voor meer informatie:
Sow to Grow
www.sowtogrow.nl 

Bayer
www.bayer.com

Publicatiedatum: