Groentenafdeling aan begin supermarkt is trucje

Met het boek Het bromvliegeffect van gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer maken zij mensen een stuk bewuster van stiekeme trucjes die ons gedrag aansturen. Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.

Zo zijn supermarkten ontworpen om klanten zoveel mogelijk te laten lopen en staan groentenafdelingen aan het begin van een supermarkt onder het mom van "met iets gezonds in je mandje is het minder erg als je er een reep chocolade bij gooit".

Eva en Tim leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis. 

Bron: AD

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© GroentenNieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven