Growfoam stelt telers in staat hun gewassen op een groenere, veiligere en snellere manier te produceren. Bovendien zijn met de substraatoplossing de operationele kosten flink terug te dringen.
De meeste substraten die nu op de markt verkrijgbaar zijn, zijn in mindere mate geschikt voor vertical farming en teelt op water. Ook vormen losse teeltsubstraten een uitdaging bij automatisering en hebben deze hogere arbeids- en onderhoudskosten.
Organische teeltsubstraten, zoals turf en kokosvezels vormen daarnaast een veiligheidsrisico door de introductie van pathogenen in de kwekerij en zullen uiteindelijk, zo weet Growfoam, met het oog op komende wet- en regelgeving, geheel worden verbannen.
Bovendien kunnen door batch-to-batch verschillen teeltresulaten negatief beïnvloed worden en zijn er logistieke risico’s, zoals beperkte beschikbaarheid van hulpbronnen. Tot slot brengen niet afbreekbare teeltsubstraten restafvalkosten en –stromen met zich mee wanneer de substraten na de oogst moeten worden afgevoerd.
Martin en Niels
Nieuwe website en merk identiteit
Met de introductie van Growfoam’s nieuwe merk identiteit en website luidt zij een nieuw tijdperk in voor het bedrijf. De nieuwe identiteit sluit aan bij de ambitieuze en innovatieve doelstellingen van het bedrijf en de evolutie van start-up naar exponentieel groeiende scale-up.
“De nieuwe identiteit markeert de start van een nieuw tijdperk voor Growfoam”, zegt Martin Tietema, CEO en één van de oprichters van Growfoam. “Door middel van een nieuwe tone of voice, het delen van kennis en met out-of-the-box oplossingen voor telers ondersteunen wij hen in een snelle, toekomstgerichte transformatie met volledig circulaire teeltmogelijkheden. Juist nu is het moment voor Growfoam om de vernieuwde propositie ‘Grow Greener, Grow Safer, Grow Faster’ naar buiten te brengen.”
Growfoam’s Chief Commercial Officer, Niels Steenvoorden: "We hebben onze nieuwe merkervaring zodanig gecreëerd dat deze op alle kanalen en contactmomenten herkenbaar is. Ons doel is een echte verbinding te maken met onze klanten, met hen mee te groeien, kennis te delen en ervoor te zorgen dat zij kunnen doen wat ze het beste doen; prachtige producten produceren."
De strategische basis van de nieuwe identiteit is gelegd door een gemeenschappelijk team van Growfoam en JEEN, een marketingagentschap in agrifood.
Voor meer informatie:
Growfoam
info@growfoam.nl
www.growfoam.ag