Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Service en onderhoud 12 tomatenkassen in 1 app

bQurius kiest voor de Service Engine van Royal Brinkman voor het coördineren en aansturen van al het onderhoud op twaalf kwekerijen van vijf tomatentelers, waaronder Schenkeveld Tomaten, Greenvalley en Van der Voort. Richard Schenkeveld: “Vanwege groei zochten wij naar een modern systeem voor monitoring van onderhoudswerkzaamheden. Dat hebben wij gevonden in de Service Engine.”

Sinds korte tijd zijn alle twaalf de tomatenkwekerijen ingericht voor gebruik van de Service Engine en zijn totaal 63 medewerkers aangesloten op deze Service Engine tool via bQurius. Alle kwekerijen zijn klantspecifiek ingericht, omdat elke kwekerij anders is: andere apparaten, machines, kasafdelingen en werkwijze. Tijdig onderhoud aan machines en technische installaties resulteert in een langere levensduur van de apparaten en dat garandeert daaropvolgend de bedrijfszekerheid.


Nick van Balen (bQurius), Richard Schenkeveld (Schenkeveld Tomaten) en Jordi Jeelof (Royal Brinkman)

Meer inzicht en overzicht
De Service Engine ondersteunt de teler via een digitale tool op desktop of app bij (preventief) onderhoud, reparaties en storingen aan machines en technische installaties. Tomatenteler Richard Schenkeveld: “Ons vorige systeem voor service- en onderhoudstaken was niet meer toereikend. We konden hierin enkel taken aanmaken en afvinken, maar door de toename van het aantal machines en door uitbreiding in het personeel, snakten we naar meer inzicht en overzicht. We werden getipt over de Service Engine en van daaruit is het balletje gaan rollen”.

De vijf tomatenkwekerijen hebben ervoor gekozen om hun service & onderhoud neer te leggen bij adviesbureau bQurius. Nick van Balen, hoofd Technische Dienst van bQurius: “Samen met de teler en de eindgebruikers (de monteurs) wordt de ideale inrichting van de Service Engine gerealiseerd. Bij bQurius wordt eigen initiatief gestimuleerd en daar is de omgeving in de Service Engine op ingericht. Zelfs hoofd inkoop werkt ermee om bijvoorbeeld technische onderdelen te bestellen en alles is in de historie terug te vinden, het is ideaal.”

Uitgebreid overzicht op desktop en app
Alle merken machines kunnen in de Service Engine worden toegevoegd en ingevoerde data gaan nooit verloren. Hiermee bouwt de tool historie van de machines op. Eerdere meldingen en storingen zijn overzichtelijk terug te vinden, wat ook handig is ten tijde van controles en keuringen.

De Service Engine leent zich goed voor dossiervorming door de mogelijkheid om diverse items toe te voegen, zoals foto’s, bestanden of zelfs complete e-mails. Op de desktopversie is het dashboard mogelijk net wat overzichtelijker dan op een mobiele telefoon, maar daar hoeft de teler geen keuze in te maken. Op beide apparaten is de data namelijk te raadplegen.

Verbeteren en doorontwikkelen
Samen met de klant streeft Royal Brinkman naar de beste inrichting van de Service Engine. Jordi Jeelof, Specialist Digital Tools: ”We schakelen kort met de gebruikers over verbeterpunten van de Service Engine, zodat de tool continu geoptimaliseerd wordt.”

Het kan gaan om kleine aanpassing die eenvoudig is door te voeren maar indien nodig duikt Royal Brinkman dieper in de materie en wordt het met de ontwikkelaar opgepakt. “Uiteindelijk staat verbetering voor de klant centraal.”

Voor meer informatie: 
Royal Brinkman
info@brinkman.nl
www.brinkman.nl

Jordi Jeelof
Jordi.jeelof@royalbrinkman.com 

Publicatiedatum: