Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nicolaï Fruit verhuist naar nieuw pand in Borgloon

Tholen – Op maandag 29 maart is Nicolaï Fruit officieel verhuisd van Sint-Truiden naar een nieuw pand in Borgloon. Het nieuwe pand is in totaal 6.500m2, waaronder 600m2 aan kantoren. “Het pand in Sint-Truiden werd echt te klein, waardoor we al enkele jaren extra opslagruimte en laadkades in Borgloon huurden om het ruimtetekort op te vangen”, vertellen Johan De Gendt en Hannah Nicolai. “Nu zal alles plaatsvinden op één gecentraliseerde site, waardoor we veel efficiënter en sneller kunnen werken.”

“Vorig weekend zijn alle mensen op kantoor al verhuisd en afgelopen weekend alle goederen. Het is niet alleen het volume maar ook qua automatisering een hele uitdagende operatie. We blijven met hetzelfde ERP-systeem werken, SAP Business One, maar in vergelijking met het oude pand nu met een verfijndere warehouseverdeling met meer locaties. Hoewel we ontzettend goed voorbereid zijn, kan het altijd zo zijn dat er deze week nog wat onvoorziene kronkels opduiken, maar dat zijn dan zaken die we snel op kunnen lossen. Onze klanten zullen weinig van de verhuizing gaan merken”, laat Johan weten.

Het warehouse is verdeeld in drie verschillende temperatuurzones. Een koude zone van rond de 2 graden, een zone van 8 tot 10 graden voor producten zoals tomaten en een zone van 14 tot 16 graden. “Deze manier van werken is beter voor het product”, legt Johan uit. “Daarnaast gaan we vooral ook onze orderpicking optimaliseren voor onze bestaande klanten. Door de extra ruimte kunnen we veel efficiënter werken en natuurlijk ook groeien als bedrijf. We zijn in de afgelopen 6-7 jaar flink gegroeid en corona heeft het nog eens een extra duw gegeven, omdat de retail onze grootste afzetmarkt is.”

Ook aan veiligheid en duurzaamheid is gedacht. “De koeling gebeurt met glycol als natuurlijke koelstof, hetgeen een plus is met betrekking tot voedselveiligheid en de warmterecuperatie van dit systeem zorgt dan weer voor de verwarming van de kantoren. Daarnaast zijn we volledig groen door de 1.400 zonne-energiepanelen op het dak en er komen natuurlijk ook laadplaatsen voor auto’s en fietsen. Het is een echt modern kantoor geworden en met veel aandacht voor het milieu. We vinden dat als bedrijf erg belangrijk, maar ook de klanten verwachten dit meer en meer”, zegt Hannah.

“Als we helemaal gesetteld zijn en goed op ons plek zitten gaan we ons bezighouden met de uitbouw van nieuwe producten en diensten. Door corona is de hele markt nog eens te meer versneld in verandering: veiligheid, verpakkingen, het online-verhaal, track & tracing, maar ook bijvoorbeeld smaakbeleving, herkomst en gezondheid. In deze domeinen willen we verder onze diensten gaan uitbouwen en samen met de klanten groeien en vernieuwen. Kortom, genoeg plannen om ons de komende jaren mee bezig te houden”, besluiten Johan en Hannah.

Voor meer informatie:
Johan De Gendt
Hannah Nicolaï
Nicolaï Fruit
Kernielerweg 59-N
3840 Borgloon
+32 (0)12 26 01 80
johan.degendt@nicolaifruit.be 
hannah@nicolaifruit.be 
www.nicolaifruit.be