Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marktstudie: Senegal blijft marktaandeel veroveren

Het ontwikkelen van projecten in Senegal biedt zich aan als
strategie voor Nederlandse producenten om ook in de winter voor meer landen een belangrijke leverancier van zomergroenten te worden. Gezien de bezorgdheid over residuen van gewasbeschermingsmiddelen in Kenia en de onstabiele politieke situatie in Egypte, is het geen verrassing dat Senegal marktaandeel blijft veroveren op deze lucratieve markt.

Dankzij de wegverbindingen met de EU kunnen groenten binnen zeven dagen van boerderij tot tafel worden gebracht. Dit stelt producenten in Senegal in staat, met gekoelde vrachtwagens, dagelijks kwaliteitsgroenten te leveren aan de detailhandel in de EU. Een droog klimaat en ruimte voor geïrrigeerde teelt langs de vallei van de Senegalrivier zijn belangrijke ingrediënten voor het creëren van een teeltomgeving met een lagere ziektedruk. Daarmee vormt Senegal voor Nederlandse producenten die kwaliteitsgroenten in Egypte, Marokko en Kenia telen of kopen, een interessant alternatief.

Dit zijn de belangrijkste bevindingen uit een recent gepubliceerde marktstudie en business case ‘Multi-Crop Vegetable Farm With Off-Season Fodder Production’ (multicrop groentebedrijf met productie van veevoeder buiten het seizoen). Hierin wordt de bedrijfseconomische haalbaarheid van een investering in Senegal duidelijk in beeld gebracht. 

Agro Senegal, digitale handels- en investeringsmissie, 14-17 april
De in totaal zeven marktstudies en vijf business cases met betrekking tot verschillende agro segmenten, staan centraal in een digitale agro handels- en investeringsmissie, 14-17 april 2021. Kosten voor deelname bedragen € 250. In bredere zin is de missie vooral interessant voor bedrijven en kennisinstellingen die actief zijn in de duurzame productie, toelevering, verwerking en handel.

Importeurs, exporteurs en potentiële investeerders krijgen drie dagen met workshops, verdiepingssessies, ronde tafels en matchmaking. Voor dit laatste kan men gebruikmaken van de diensten van ervaren matchmakers in Senegal en Nederland die individueel hulp bieden,
bij het leggen van duurzame contacten met Senegalese business partners. Hiervoor is bovendien een speciaal ingericht digitaal platform ingericht. Aanmelden kan via https://virtual-mission-agro-senegal.b2match.io/ 

Eerdergenoemde marktstudie (Senegal Agricultural Value Chain Study) en de business case zijn uitgevoerd in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Voor meer informatie:
Shivani Datai
psps business abroad
+31 (0)70 3229 006
datai@pspsconsultants.nl     

Publicatiedatum: