Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ontario verwacht 7,5% groei glasareaal

De populariteit en het volume van kasgeteelde producten neemt toe op de markt, zegt Joseph Sbrochhi, algemeen manager van Ontario Greenhouse Vegetable Growers. Daarom wordt dit jaar een stijging van 7,5% van het areaal verwacht bij de telersvereniging. 

In totaal zijn er momenteel ongeveer 220 leden aangesloten, goed voor 1215 hectare glas voor de teelt van tomaten, komkommers en paprika's. "Van de drie producten die door onze leden worden geteeld, staan tomaten op nummer 1, gevolgd door komkommers en dan paprika's. Maar er is elk jaar groei voor alle drie de producten en nu er meer belichting wordt gebruikt tijdens de wintermaanden verwachten we dat er een gestage groei zal plaatsvinden in de komende jaren."

Dit jaar verwachten men 7,5% groei in areaal. "We zijn ervan overtuigd dat de mogelijkheden eindeloos zijn voor kasgeteelde groenten en fruit. Er is minder grond nodig voor een kilo product en er is een langer teeltseizoen. We zien kassen als een oplossing om tegemoet te komen aan de toenemende vraag naar voedsel en om mogelijke problemen met voedselzekerheid op te lossen."

Bewustzijn van consumenten over 'kasgeteelde producten' neemt toe
Naast de groei in areaal en volumes die door kassen worden geteeld, neemt ook het bewustzijn van de consument toe over kasgeteelde producten. "De educatie en het bewustzijn over kasgeteelde groenten is door de jaren heen een uitdaging geweest," zegt Sbrocchi. "Maar alles wijst erop dat nieuwe consumenten vaker op zoek gaan naar informatie over de herkomst van hun voedsel. Daarnaast stappen steeds meer mensen over op vegetarische voedingsgewoontes," voegt hij eraan toe.

Kasgroenten tijdens de pandemie
Tijdens de pandemie is de vraag naar kasgroenten in Ontario goed geweest. "Zoals bij veel bedrijven hebben de nationale lockdowns mensen gedwongen vaker thuis te eten. Dat is een grote stimulans geweest. Mensen gingen niet alleen recepten uitproberen, maar we zien ook een toename in gesprekken over gezonder eten als manier om het immuunsysteem te versterken. Snackgroenten worden ook steeds populairder," zegt Sbrocchi.

In het begin van de pandemie waren er zorgen of internationale arbeiders zouden kunnen reizen om de bedrijven te helpen bij de productie. Uiteindelijk bleken er uitzonderingen voor personeel in de kas en ging het werk goed door. 
 
  
Voor meer informatie:
Costin Beliciu
Ontario Greenhouse Vegetable Growers
c.beliciu@ontariogreenhouse.com 
www.ogvg.com 

Publicatiedatum: